Avatar billede cyberdude Nybegynder
22. september 2002 - 12:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

url redirecting til anden port (eks. 2550)

Hejsa!

Er det muligt at nogen måske har et script liggendes som kan følgende :

Jeg indtaster eks. www.noget.domæne.dk og så er der et lille redirect script som diregere mig til "www.noget.domæne.dk:2550" MEN BIBEHOLDER "www.noget.domæne.dk" i adresselinien.....

Det skal bruges til en inbygget webmail i min mailserver.... og problemet er at den køre på en anden port end port 80... og det ser trælst ud at folk evt. skal skrive port nummer på også.....

Hvis ikke der er nogen der ligger inde med et script der kan dette, så måske nogen der kan hjælpe mig på vej med selv at lave dette.. :-))

Jeg har prøvet med et simpelt frameset hvor jeg i "src" skriver "http://noget.domæne.dk:2550"
Og det funger sådant set også, men adresse linien skifter til det der står i src :-((
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. september 2002 - 13:04 #1
Øhh, adresselinien skal da skifte når du anvender en anden adresse ?
Avatar billede andy Nybegynder
22. september 2002 - 15:27 #2
<frameset rows="0,*">
  <frame name="left" src="blank.htm">
  <frame name="right" src="http://www.noget.domæne.dk:2550">
  <noframes>
  <body>

  <p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>
Avatar billede cyberdude Nybegynder
22. september 2002 - 16:07 #3
andy -> det funger ikke..... det er jo det jeg skriver jeg har prøvet :-))
Avatar billede cyberdude Nybegynder
22. september 2002 - 16:08 #4
hmmm skal den nu også det...

Jeg er nået frem til at den skal skifte ide at jeg bruger en anden port, og derved ikke port 80 som der normalt anvendes.....
Avatar billede andy Nybegynder
22. september 2002 - 17:13 #5
Hvorfor virker det ikke? Det lyder som om http://www.noget.domæne.dk:2550 automatisk bryder ud af alle frames. Det burde virke!
Avatar billede guggemand Nybegynder
27. september 2002 - 09:10 #6
<frameset rows="0,*">
  <frame name="left" src="blank.htm">
  <frame name="right" src="http://<?=$_SERVER[HTTP_HOST]?>:2550">
  <noframes>
  <body>

  <p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>
Avatar billede andy Nybegynder
27. september 2002 - 09:54 #7
Øhhhhhhhh, er det ikke præcis det samme som jeg har skrevet????
Avatar billede guggemand Nybegynder
27. september 2002 - 10:43 #8
nej ... hvis hans side hedder 15 forskellige ting så redirecter din til en af tingene ... min redirecter til alle 15 ... og så vidt jeg forstår ham er det det han vil have
Avatar billede guggemand Nybegynder
27. september 2002 - 10:44 #9
en anden mulighed er

<?
header("Location: http://$_SERVER[HTTP_HOST]:2550");
?>
Avatar billede andy Nybegynder
27. september 2002 - 11:42 #10
Mester, prøv lige at læse hans spørgsmål igen...
Avatar billede cyberdude Nybegynder
21. januar 2003 - 20:56 #11
fik det ikke til at funge... bruger nu linux.. så problemet eksistere ikke længere!