Avatar billede darr Nybegynder
20. september 2002 - 08:19 Der er 3 kommentarer

Størrelse på filen

Hvordan kan det være at når man arbejder med autocad filen vokser den bare bliver uforholdmessig stor i forhold til det der er tegnet fra starten
Det er lige som at den ikke kan komme af med de ting man sletter men genner noget af den i filer Håber at spørgsmålet er til af forstå

Venlig
Avatar billede clausgold Nybegynder
21. september 2002 - 18:29 #1
For at mindske størrelsen på tegningsfiler, så husk at purge alle ubrugte blokke osv. Bare skriv "PURGE", og vælg "ALL"
Avatar billede zamorano Nybegynder
19. februar 2003 - 11:14 #2
Hej darr

Hvis ikke det som clausgold foreslår, så skal du først sikre dig at du ikke har eksploderet noget skravering, eller har en masse af de samme ting, uden at de er lavet til blokke.
Hvad er "uforholdmessig stor"?
Det kan også anbefales at "PURGE" 2 til 3gange.
Brug evt. "AUDIT" for at rette eventuelle fejl.

Mvh Lars Munkeskov
Avatar billede sedk0025 Nybegynder
12. november 2003 - 21:35 #3
Det hjælper også at anvende funktionen Save As, da man på denne måde får slettet alle anvendelser af UNDO, der fylder meget op i tegningsfilen, så pas på med uhensigtsmæssig anvendeelse af UNDO.

Frede Uhrskov