Avatar billede widtfeldt Nybegynder
19. september 2002 - 15:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Logon tager meget lang tid

Vi har en windows 2000 advanced server som er sat op som DNS server og som kører AD.
Det tager ikke lang tid at melde en computer ind i domainet, men når den så er genstartet tager det meget lang tid at logge på både som administrator og som bruger.
Forklaring på problemmet og løsning søges!!!!!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. september 2002 - 15:59 #1
Og dine klienter benytter sig af den interne DNS server, ikke?
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
20. september 2002 - 07:46 #2
jo de gør - det er alle Win XP klienter der kobler op til en Win 2000 server.
Avatar billede fanoe Nybegynder
20. september 2002 - 23:28 #3
Formegentlig et spørgsmål om forkert opsætning af DNS'en (hvilket jeg desværre ikke kan hjælpe dig med.) Til gengæld kan jeg give dig en hurtig work-around. Lav en hosts fil, med henvisning til serveren, med den rigtige ip adresse. Placer denne i din \\server\netlogon mappe.
Lav et script (eller editer et eksisterende) og sørg for at filen \\server\netlogon\hosts kopieres til %windir%\system32\drivers\etc. Sørg for at alle brugere på domæneserveren er sat til at starte dit loginscript ved logon. Herefter vil brugerne første gang stadig opleve at det tager lang tid, men efterfølgende vil ventetiden være passé.

Håber det ka bruges indtil I får løst jeres DNS server problem. (men der må jeg desværre melde pas.) (Brugte selv den anden løsning for at få speedet sagerne op - og for at undgå at skulle lege for meget med DNS'en som desværre er nødvendig med AD.)
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
21. september 2002 - 06:53 #4
Er det ikke muligt at du evt. kan komme med en eks. på den host fil der skal laves. ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. september 2002 - 09:44 #5
Står der nogen ting i din event log? I nogle tilfælde af fejlopsatte DNS, står det der.
Avatar billede fanoe Nybegynder
21. september 2002 - 13:11 #6
Det er temmeligt nemt.
#Skriv ipnummer i linje: (tryk på tabulator)Indtast det navn den skal kendes på!
127.0.0.1        localhost.domain.dk
192.168.1.1      router.domain.dk
192.168.1.3      server2.domain.dk
osv osv osv.. Temmelig nemt, derudover bør du på enhver(næsten) maskine kunne finde en hosts eller hosts.sam (samplefil) som du kan se opsætningen i.
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
21. september 2002 - 18:24 #7
Host filen bliver lavet på mandag.

Om der står nogle fejl ang. DNS mener jeg ikke - men det tjekker jeg lige.
Avatar billede vistodk Nybegynder
22. september 2002 - 10:56 #8
du kan også nøges med at skrive serverns netbios navn ind i DNS recorden som en host... så logger den hurtigere på.
Har du 2 netkort i serveren?

//pcgaragen.dk//
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
23. september 2002 - 08:09 #9
Jeg har kun en NIC i maskinen.

Dette viste Event Loggen:

System Log

Source : w32time
Event ID : 62

This Machine is a PDC of the domain at the root of the forest.
Configure to sync from External time source using the net command,
'net time /setsntp:<server name>'.

Der var ingen DNS fejl.

Det med at skrive Serverens netbios navn i DNS recorden - ved jeg ikke hvordan man gør - kan di beskrive dette?
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
23. september 2002 - 10:06 #10
Hejsa fanoe - Det ser sku til at funger.
Avatar billede fanoe Nybegynder
23. september 2002 - 16:40 #11
Selvfølgelig. Den ikke rigtige, men alligevel funktionelle metode :)
Avatar billede widtfeldt Nybegynder
24. september 2002 - 08:00 #12
fanoe - skriv lige så er de dine...
Avatar billede fanoe Nybegynder
24. september 2002 - 14:42 #13
ok!