Avatar billede piil Nybegynder
18. september 2000 - 05:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

E-mail reminder

Jeg er igang med et projekt jeg kalder e-ddress book (http://eddress.piilstil.com). Det er en slags online kontaktliste og jeg tænkte på at lave en reminder funktion så man kan blive mindet om fødselsdage og lignende ved hjælp af en e-mail. Er det noget der er muligt at lave ved hjælp af ASP?

Nogle ideer?

Jacob Piil
piil@piilstil.com
ICQ: 5204431
Avatar billede overload.dk Nybegynder
18. september 2000 - 11:57 #1
lige med på en lytter... :)
Avatar billede varz Nybegynder
18. september 2000 - 15:23 #2
Det er jeg også............:-)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. september 2000 - 16:11 #3
Du skal havde adgang, til at ændre noget i IIS opsætning, så det eks, kørte et asp script, hverdag, klokken eks: 6:00...

Hvis du har xdsl, så kunne du også havde en computer til at står tændt, døgnet rundt, og således kører en browser, med et script, som opfrisker, sig selv hver minut... Og så sende via den...
Avatar billede overload.dk Nybegynder
18. september 2000 - 19:11 #4
jeg ved f.eks. e-remind fra Jule&Stejle, da JS ikke er helt uprofessionelle må der være en anden løsning end den med browseren og en server hvilket virker lidt klundet.
Avatar billede piil Nybegynder
18. september 2000 - 19:26 #5
Jeg har skam XDSL
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. september 2000 - 19:28 #6
Ja, du kan få din IIS server til at kører et script, på din server, på et bestemt tidspunkt, her dog ikke leget så meget med dette endnu...
Avatar billede piil Nybegynder
18. september 2000 - 19:29 #7
Og har ikek adgang til IIS opsætning :(
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. september 2000 - 19:30 #8
Så kunne du bruge den metode med browseren, eller også kunne du lave sådan at du fik dine besøgende til at sende disse ting ud...
Avatar billede piil Nybegynder
18. september 2000 - 19:31 #9
sidder desværre kun med PWS indtil videre
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. september 2000 - 19:34 #10
Jamen, er det på din egen computer... :o)
Avatar billede piil Nybegynder
19. september 2000 - 00:08 #11
nej e-ddress book ligger ikke på min egen maskine. Kommer måske til det når jeg får en lidt mere stabil maskine...