Avatar billede nubo Nybegynder
17. september 2000 - 23:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

% tegnet

jeg er ved at lave en lille ting for at gøre det lidt nemmere på mit arbejde, men jeg kan ikke få det til at virke, kan nogle hjælpe mig??, det ser sådan her ud..det er på hp ux

x=`bdf | grep lvol8 | awk \'{print $5}\'`
if [ $x -gt 90 ]
then
rm (og så et eller andet)

det er de 2 første jeg ikke kan få til at gå op, det skal være sådan at hvis der er brugt mere end 90% disk på eksl /var, så skal den udføre en anden commando, men jeg tror at det har noget med det %tegn at gøre, men jeg ved ikke hvordan \"fanden\" jeg ellers skal gøre det, kan jeg få en hånd??  :o)
Avatar billede mix Nybegynder
19. september 2000 - 12:31 #1
Hej nubo prøv med commandoen \"cut\".
cut -c<startpoint>-<Slutpoint>.

F.eks.
List$=\"Hejsa nubo\"
Navn$=`cut -c6-10´
nu indeholder Navn$ Navnet nubo.

Hilsen
M.I.X
Avatar billede nubo Nybegynder
19. september 2000 - 12:53 #2
Mmmmm, hvis jeg sætter det ind efter {print $5} så skriver den godt nok kun 80, men den vil stadig nede i If [ $x -gt 90 ], jeg har istedetfor skrevet 75 for jeg ved at det tal som står der nu er 80, så for at se om det virker, men det gør det ikke..... :o)
Avatar billede mix Nybegynder
19. september 2000 - 13:06 #3
Hmm hvis du nu sætter en Pizza på højkant nu hvor jeg har vundet dit liv. *LOL*
Såå.......... hehe

Vi kigger på det min ven *SS*
hilsen
M.I.X
Avatar billede nubo Nybegynder
19. september 2000 - 13:45 #4
aftale sgu......gggggggg
Avatar billede nubo Nybegynder
19. september 2000 - 14:39 #5
nu er den der, se her
jeg skriver det til unix og ikke hp ux

x=`df -k | grep dev | awk \'{print $5}\' | cut -d \"%\" -f 1`

så kan i jo selv tænke lidt over hvad i vil bruge det til......  ;o)