Avatar billede splatpack Nybegynder
19. september 2002 - 02:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Temperatur på AMD

Jeg har en AMD Duron 1300 MHZ, og den er 55 grader når den ikke er belastet, og ca 65 grader belastet. Jeg har monteret en kabinetkøler, for at gøre bare lidt, det har også hjulpet ca. 5 grader.
Nu er spørgsmålet er den for varm ?,

Den kører stabilt nok, det var bare for at være helt sikker.
Avatar billede bongobride Nybegynder
19. september 2002 - 02:44 #1
Nope, alle AMD-processore bliver som regel meget varmere end Pentium.
Processoreren kan klare op til 90C, men så bliver levetiden også meget kortere.
Men du kan sagtens køre med 65C, dog vil jeg mene at det er lige en tand i overkanten.
Avatar billede txx Nybegynder
19. september 2002 - 09:40 #2
Jeg er enig med først enlæg. Men du skulle måske overveje at købe en lidt bedre køler.
Avatar billede diamant Nybegynder
19. september 2002 - 15:50 #3
Med en rimelig god cpu køler, ville din cpu kom ned til 45 grader, og med en af de bedste køler (med mere hastihed og støj) ville det kom ned til 38 grader. Det skulle kost fra 250 til 500 kr. Men passe på at købe en støj svag køler der kan køre med 2 hastiheder, så det larmer ikke.