Avatar billede cooper Nybegynder
14. juli 1999 - 20:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Creative blaster RIVA TNT AGP grafikkort problemer...

Jeg har netop købt et RIVA kort og ved samme lejlighed smækket en k62-450MHz processor i min maskine. Til min store skuffelse har jeg endnu ikke kunnet installere kortet i maskinen uden at windows popper op med en - af de utallige - (blå og grimme) konfliktmeddelser. Jeg har checket efter om kortet er sat korrekt i, har forsøgt at  installere software og drivere og alligevel crasher lortet... Har nogle oplevet et lignende problem med et kort af samme type?

/Cooper
Avatar billede rasmusr Nybegynder
15. juli 1999 - 03:39 #1
Hvis der er konflikt med et andet kort (PCI, ISA) (nogle der bruger den samme IRQ) kan du prøve at flytte dette kort i en anden slot, dermed får det en anden IRQ. Jeg har også selv et Nvidia Riva TNT agp kort men jeg har dog ikke set den meddelelse før. Husk også lige at hvis systemet tit fryser fast i krævende sutuationer (som f.eks. i spil) så smæk en køler på TNT kortet.
Avatar billede cooper Nybegynder
15. juli 1999 - 10:03 #2
Efter at jeg skiftede min cpu tilbage til min 300MHz k62'er og har skiftet slot
virker kortet fortrinligt. Det samme prøvede jeg også at gøre med 450'eren og det lykkedes kort sagt ikke at starte skidtet op... Nu er det altså processoren som er flaskehalsen... Tak for tippet om en køler, rasmusr!

/cooper
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 21:01 #3
prøv at putter kortet i en anden maskine og se hvad der sker...

ellers prøv at installere windows igen, mens kortet er i!
Avatar billede pnielsen Nybegynder
14. juli 1999 - 21:28 #4
Hvad siger konfliktmeddelelsen???
Avatar billede snowball Novice
14. juli 1999 - 22:16 #5
Finder Windows selv kortet ?

Snowball
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 22:57 #6
har du skiftet motherboard da du fik ny CPU?
Avatar billede hschac Nybegynder
25. august 1999 - 14:54 #7
Det kan være, du i bios'en skal assigne irq til vga, hvis din bios understøtter dette. Det kan nogle gange gøre det. Sørg iøvrigt for, at du ikke bruger irq 9 til grafik-kortet. (irq 10 eller helst 11 er optimalt)
Når du installerer driveren til kortet, skal du lige vælge at køre med standard vga-kort inden. Det sætter du op i windows, ved at tage egenskaber på skrivebordet. Herefter vælges indstillinger, og derefter avanceret. Du skulle nu kunne finde et faneblad, der hedder kort. Under dette faneblad vælger du skift, og se alle enheder.
Efter valg af standard-kort, restarter du, og installerer den nye driver.
Håber det virker. Hilsen Mark