Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. september 2002 - 21:50 Der er 20 kommentarer og
9 løsninger

Find på et godt navn :0)

Hej alle...

Ja så prøver jeg igen, jeg/Vi er alså helt blank(e)

vi ved simpelthen ikke hvad vi skal hede..

To venner og jeg har lavet et Firma hvor vi laver reperationer og sætter netværk op for folk..

Vi har en kælder hvor vi har vores eget værksted og kontor, det kommer til at være sådan, at hvis folk har brug for hjælp så ringer de til os, vi køre så ud til dem og henter deres computer til værksted hvor de så får den tilbage når den er færdig...

Det skal helst være et seriøst navn som senere hen kan bruges til et "Rigtigt" Firma med A/S og det hele :)
(Der går ok et par år men alligevel :)

Så SPM:

Hvad skal vi hede ?

Tak

Suran
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2002 - 21:57 #1
PCgenius
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
17. september 2002 - 22:02 #2
Klar Computer
Klar PC
PCKlar
Onsite Computersupport
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2002 - 22:03 #3
Suran - dag til dag reperationer &:-)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. september 2002 - 22:05 #4
questis -- > Forstår ikke hvad du mener ? (det er nok bare mig der er træt)

Suran
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. september 2002 - 22:07 #5
han mener at firmaet skulle hedde det han skrev, altså med dit navn
"Suran - dag ti......"
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2002 - 22:08 #6
Suran som navnet åp firmaet...... da selve navnet ikke er det vigtigste om man så må sige...... det skal bare være nemt at huske ikke nødvendigvis være særligt sigende...... hvor imod at sloganet har stører betydning, da det ligsom siger noget om hvad jeres mål er og hvad i leverer derfor alt i alt:

Suran som firmanavn
slogan: Dag til dag reperationer

Suran - Dag til dag reperationer.

var det jeg mente.....
Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. september 2002 - 22:08 #7
Nå Ok. ;o)

Suran
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2002 - 22:09 #8
Jeg staver som en blind hamster i aften......
Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. september 2002 - 22:09 #9
questis--> Ok Det lyder da Godt :)

Kan du finde på flere slogans ?

Suran
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 22:11 #10
A/S er det vel ikke endnu??? Det kræver trods alt noget af en startkapital at få lov til at oprette et aktieselskab - og man finder sjældent investorer til et "kælder-firma" ;o)

Mon ikke det er I/S, du mener?

I øvrigt vil jeg anbefale jer at få fat i en KORT navn, som er nemt at huske... Omkring 4 bogstaver skulle være optimalt, af en eller anden årsag!
Avatar billede s.b.a Nybegynder
17. september 2002 - 22:13 #11
Kreidler.. Nej overhovedet ikke vi er lige startet op og er ikke regisret som noget som helst enddu, og der går nok lidt tid inden da også :)

Men hvad er forskellen på A/S Og I/S ?

Suran
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2002 - 22:16 #12
Angående opstart af firma vil jeg råde dig at tage imod nogen af alle de kursur der er for nystartede virksomheder, eller evt. prøve at spørge på www.startfirma.dk hvor der sidder et utal af revisorer og lignende og hjælper.

Men en stor "ulempe" ved A/S er den store startkapital på 500.000 kr. der skal skydes i det.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2002 - 22:16 #13
A/S koster ½ mill at oprette, plus at man skal have bestyrelse, formand osv...
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
17. september 2002 - 22:28 #14
network repairs A/S

networkers A/S

get a net A/S

ve' sku ik :o)

du kan finde nogle relevante ord og putte dem ind i denne generator, så kommer den også med nogle forslag :o)

http://www.1klik.dk/itsektion/domain/generator/

--> HB5v6

ps. god fornøjelse, godnat.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
18. september 2002 - 00:05 #15
et I/S er et interessent selskab, altså hvor man er flere personer i samme firma, som deler udgifter og indtægter. Sørg for at have det hele skrevet ned på en kontrakt, så der ikke opstår problemer ved en eventuel konkurs.

Men et navn til jer? Det er svært. Kald jer "PCnu"
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. september 2002 - 07:31 #16
el-barto >> Det koster ikke 500.000 kr. det kræves bare, at virksomhedens egenkapital samt ativer samlet er minimum en halv million værd.
Men der går lidt til gebyrer rundt omkring.

s.b.a >> Med I/S hæfter du personligt - altså de kommer og henter dit fjernsyn og dine underbukser hvis du ikke kan betale ;o)
(De mest nødvendige ting såsom tv, tøj etc. får du lov til at beholde. Men hvis du har et start 50" Panasonic tv sælger de det for dig og skaffer dig i stedet et 12" Prosonic tv),

Med A/S kan du ikke miste andet end det, der i forvejen er i virksomheden.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2002 - 08:04 #17
Ja ok, jeg ved godt at man ikke skal indbetale ½ mill til told & skat ;)

Men det er penge du skal have til rådighed, de kan altså ikke investeres i lokaler, maskiner udstyr osv.

Det var bare det jeg mente.

"Med A/S kan du ikke miste andet end det, der i forvejen er i virksomheden."

Nej ikke andet end de ½ mill ;)
Avatar billede klausbobby Nybegynder
18. september 2002 - 08:24 #18
Hvad med det meget jordnære "PC Basement"???

Vil Computeren ikke gå ? - Klik ind på PC Basement. dk....:-)
Avatar billede hells Nybegynder
18. september 2002 - 09:04 #19
PC Hamster
Hov PC Hjælp
Tak fordi I kom A/S
Familien Møller A/S
Harddisken Special A/S
DELLe Computers A/S
Com og Paq A/S
MegaSoft A/S
Armytech A/S
IB m A/S
Target A/S
(h)Obit A/S
ALukke A/S
ChaintJech
TeraByter A/S
in Telt A/S
LuckyLucy A/S
Loltek A/S
Hackedge A/S
LightON A/S
Nok I Dag A/S
Terrance And Phillips A/S
Shampo A/S
Sumlingens Kælder A/S
Sonny A/S
Bottomvision A/S
Avatar billede hells Nybegynder
18. september 2002 - 09:38 #20
Kanon A/S
Max Tårn A/S
SøPort A/S
Creative Laks A/S
En Video A/S
LoginTjeck A/S
Avatar billede hells Nybegynder
18. september 2002 - 09:40 #21
Hov, det skulle være et sværd
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2002 - 11:49 #22
A/S står for aktie selskab kræver en egen kapital på minium 500.000
I/S står for intrasandtselskab (DET HEDDER INTRASANDT) kræver ikke lige så meget egen kapital men risjoen er også størrer hvis i går konkurs
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2002 - 11:49 #23
PCHJÆLP
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. september 2002 - 12:52 #24
lokalPCsupport A/S
lokalITsupport A/S
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. september 2002 - 12:57 #25
og et par i måske kan få lidt reklame ved at blive sagsøgt for:
navleVision A/S
1bm A/S
Dansk Data Support A/S
Compakt PC A/S
Avatar billede -viper- Nybegynder
18. september 2002 - 12:59 #26
Der er jo så også muligheden for et ApS, som kræver ca halvdelen af A/S kapital for at starte op.

MEN hvis i begge har et "A-job" - Dvs. et job hvor i begge arbejder fuldtid, og "dette" er ment som "fritidsbeskæftigelse" i starten, er det værd at tænke på fordelene ved et personlig eget firma. Dvs. du kan trække udgifterne fra i din PERSONLIGE indkomst. Dette er en STOR fordel, da du egentlig kan bringe din skat MEGET ned, eller i mange tilfælde, helt slippe for den.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
18. september 2002 - 21:53 #27
intrasandt? Nej, vel?

Da der er flere interessenter involveret, hedder der interessent selskab...
Avatar billede s.b.a Nybegynder
18. september 2002 - 22:15 #28
Hej alle..

Jeg kan se i er kommet med nogen meget gode forslag :)

Der må meget gerne komme flere.

Når jeg har fået dem jeg vil have vælger jeg de 3 bedste og laver en afstemning her på Eksperten..

Så bar kom med flere gode forslag ;)

Tak

Suran
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2002 - 08:16 #29
jeg ved godt at jeg er lidt sent på den og ja der hedder interessent men ikke selskab men bare skab altså intressentskab
og jeg ved godt at jeg skrev forkert længere oppe af listen men nu er den altså god nok