Avatar billede fudge Nybegynder
17. september 2002 - 14:28 Der er 3 kommentarer

Opsætning af RADIUS

Jeg sidder og skal lave et trådløs netværk hvor jeg har fået at vide at jeg skal bruge RADIUS.

Jeg har fået følgende udstyr sat til rådighed:
1 stk. Microsoft Windows 2000 Server
1 stk. Orinoco Gold PCMCIA netkort
1 stk. Avaya AP3 AP med 1 stk. Avaya Gold PCMCIA netkort
1 stk. Asus bærbar til at afprøve det med

Både AP3 og de to netkort understøtter RADIUS protokollen og er lavet til at bruge dette. Ligeledes understøtter de den software fra www.funk.com der er nævnt længere nede.

Jeg har prøvet med software fra www.funk.com som har fået sat som en mulighed at bruge eller også funktionen under 2000 Server.

Under 2000 Server har jeg prøvet at sætte den op til RAS (som en RAS server) og sat IAS op efter beskrivelse fra Microfsoft Technet men kan ikke få det til at spille. Jeg er også i tvivl om hvilken måde jeg skal connecte på.

Med softwaret fra www.funk.com (Steel-Belted Radius server og Odyssey Client) er det heller ikke lykkedes mig at få det til at virke.

Har nogen prøvet dette eller noget lignende ?
Avatar billede jxhello Nybegynder
16. oktober 2002 - 09:52 #1
Jeg er ligt forvirret, så jeg prøver lige at stille dig et spørgsmål.

Du skal køre trådløs fra Asus bærbar mod Windows 2000 Server, hvor du skal kunne logge ind normalt, og det er det trådløse netværk der skal benytte RADIUS?

Er dette rigtigt forstået ?
Avatar billede fudge Nybegynder
30. juli 2003 - 09:36 #2
nogle andre blev tildelt opgaven da de ikke ville have mig til at bruge tid på det, jeg skulle vedligeholde servere
Avatar billede fudge Nybegynder
23. januar 2004 - 10:32 #3