Avatar billede trygleren Nybegynder
16. september 2002 - 19:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddisk usynlig!! (Ikke NTFS)

Hej med jer,
jeg har i nogen tid brugt Norton Ghost 2000 til al min sikkerhedskopiering.
Jeg havde en 2.7 Fujitsu som systemdisk og en 15Gb Maxtor som sekundær. Når
jeg skulle lave sikkerhedskopiering, bootede jeg med en alm. WinME disk (har
dog Win XP). Herfra kørte jeg så Ghost og lavede Disc-To-Image. Filen blev
placeret på drev D (Maxtor) og alt var dejligt =)

Nu har jeg så købt ny harddisk, som jeg i øvrigt er meget glad for - Maxtor
D740xf 80Gb. Jeg har 'opgraderet' min 15Gb til systemdisk og min 80Gb til
lagermand. Jeg havde tænkt mig at fortsætte som tidligere beskrevet, men her
starter det spøjse: Jeg kan ikke se min 80Gb - det er som om den ikke
eksisterer når jeg har bootet fra floppyen. Ghost kan dog godt se den og jeg
kan vælge at lave image af den - jeg kan også sagtens vælge min 15gb som jeg
burde, men imagefilen kan jeg ikke placere på d-drevet - det dukker slet
ikke op når jeg skal vælge placering for imagefilen. Hvad går der galt? Har
prøvet Ghost 2001 trial, men det virkede heller ikke.

NB.
Mit bundkort er i øvrigt et Asus A7V333.
Drevplacering: [Maxtor15Gb][LiteOn-DVD]
                      [Maxtor80Gb][tom]
Alle partiotioner er fat32 og virker ellers fint.
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 19:34 #1
Prøv at pille alle jumpere ud af den 80GB.
Avatar billede trygleren Nybegynder
16. september 2002 - 19:36 #2
Øøøøh, så kan BIOS jo ikke finde drevet - Master/slave etc.
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 19:37 #3
Jo den hopper ned som single eller master. Det fiksede altid problemet på din gamle maskiner jeg arbejde med for et par år siden.
Avatar billede random_act Nybegynder
16. september 2002 - 19:37 #4
nååå jo. Prøv folks svar af før du blankt afviser det.
Avatar billede intel4004 Novice
16. september 2002 - 19:48 #5
Og du har partioneret og formatteret den nye 80GB ik??
Avatar billede trygleren Nybegynder
16. september 2002 - 22:03 #6
intel4004> Ja selvfølgelig. Det er det jeg mener med at ALLE PARTITIONER VIRKER FINT, hehe =)
Avatar billede jdavid Nybegynder
17. september 2002 - 09:17 #7
Det er kun når du booter fra floppyen ikke ? Prøv at checke config.sys på floppyen, der er garanteret en eller anden parameter der er helt ude i skoven. Lav evt en win98 startdisk i stedet for.
Avatar billede daquar Nybegynder
13. oktober 2002 - 11:32 #8
Du kan jo sagtens gøre partitioner usynlige, problemet er bare om fdisk kan gøre noget ved det eller om du skal bruge et mere advanceret program (diskhåndtering (XP & 2k) eller partitionmagic-lignende program) til at få den frem igen..
Avatar billede trygleren Nybegynder
13. oktober 2002 - 12:42 #9
Jeg har fundet fejlen i mellemtiden. Jeg slettede hele partitionen og oprettede den igen. Det virkede stadig ikke. Men jeg blev ved et par gange med forskellige værktøjer og til sidst kom den frem (i DOS altså).