Avatar billede nird Nybegynder
16. september 2002 - 16:43 Der er 7 kommentarer

Oprettelse af hjemmeside

Skal til at oprette en hjemmeside.

Har tænkt mig at bruge CGI? Men er der nogen der kan fortælle mig hvordan det virker.

Eller kender et sted hvor man kan læse det?
Avatar billede nird Nybegynder
16. september 2002 - 16:46 #1
Lad mig uddybe...

Hvis jeg foreksempel vil lave en form, hvor man kan skrive nogle kommentarer. Hvordan får tilgang til de kommentarer?
Avatar billede payout.dk Nybegynder
16. september 2002 - 16:47 #2
damn søg efter cgi toturial...

det tager mere end en dag at lære!
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=cgi+toturial

Mvh
Payout.dk
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. september 2002 - 16:48 #3
mon ikke der er noget brugbart på www.perl.com, men hvorfor netop CGI, PHP/ASP/JSP er glimrende alternativer, og de kan garanteret ligeså meget
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
16. september 2002 - 16:53 #4
payout >> måske skulle han prøve med "tutorial" i stedet for "toturial" :-)

men ja.. jeg vil da også sige, at PHP eller ASP ville være et bedre alternativ.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. september 2002 - 16:55 #5
ellers kan du hente denne fra idgforlag
http://www.idgforlag.dk/webfiler/877843/087/087.pdf fylder 2,8 MB
Web-Programmering af Kris Jamsa
Avatar billede nird Nybegynder
16. september 2002 - 17:03 #6
ok, glem det med cgi.

Men hvordan får jeg fat i det data som folk udfylder i en form. Det bliver normalt lagt i en database, ik? Mén kan jeg i stedet for få det skrevet til en fil?
Eller måske sendt i en mail?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
17. september 2002 - 10:37 #7
det kommer helt an på hvilket sprog og formhandling du vælger at bruge