Avatar billede affe Nybegynder
16. september 2002 - 13:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trykluft eller ej.. (Knallert)

Hejsa

Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og de fleste steder står der at man skal bruge trykluft til at fjerne skiven med.. Men det kan da godt gøres uden?
Min forhandler sagde den skulle sættes i et specielt moment!! Skal jeg ikke bare bruge en momentnøgle?? Og så er det det!?
Hvilket moment skal den sættes i når den skal spændes? Det er en Suzuki Estilete..
Jeg har set de der Vario Tool.. Men dem kan jeg sq ikke finde nogle steder på nettet.. Jeg vil jo helst have den inden onsdag, da jeg regner med at pille ved den der..
Kan det kort sagt gøres uden trykluft, og hvis, hvad skal man så bruge!?
Håber på nogle hurtige svar tak..

Håber i ved noget om det her på eksperten.. Det kunne jo godt tænkes der var nogle af jer der havde en scooter :)
Avatar billede popsy Novice
16. september 2002 - 13:28 #1
På min Honda SFX gik det fint bare med en alm. fastnøgle. Problemet er ikke at den er spændt hårdt, men derimod at kunne komme til at holde imod nogen steder!

Jeg har skilt min variator af talrige gange, for at skifte ruller osv. og hver gang spændt den uden luftnøgle, og jeg har aldrig haft nogen problemer!
Avatar billede affe Nybegynder
16. september 2002 - 13:31 #2
Altså du sætter simpelthen en almindelig topnøgle imod, og så holder du fast i variatoren og drejer den af?
Altså hvis man er 2 er det ikke det store problem?
Avatar billede affe Nybegynder
16. september 2002 - 13:32 #3
Sikker på det er ligemeget om den er spændt i et specielt moment??!
Avatar billede popsy Novice
16. september 2002 - 13:49 #4
kender ikke din knallert, jeg kan heller ikke finde noget på navnet på google, men til min står der også et moment som den skal spændes i. Det har jeg aldrig gjort, jeg har bare spændt den så jeg synes det var forsvarligt. Men husk at spænde den efter når du har kørt nogen kilometer! Og vær meget forsigtig med at få sat skiver osv. på i nøjagtigt samme rækkefølkge som du tager dem af! Nogle skiver skal vende på en bestemt måde for at passe på akslen, læ¨g mærke til det!
Avatar billede popsy Novice
16. september 2002 - 13:50 #5
Og husk selvfølgelig, at når du skiller din knallert af, er det på helt eget ansvar. Du kan jo risikere at garantien ryger hvis du selv gør det!
Avatar billede affe Nybegynder
16. september 2002 - 13:58 #6
Roger over..
Det med momentet.. Kan man se det når man løsner det, hvis man løsner det med en momentnøgle?
Avatar billede a1a1 Novice
16. september 2002 - 14:47 #7
en moment nøgle er kun til at spænde med...
Avatar billede popsy Novice
16. september 2002 - 16:27 #8
affe> Nej det kan du ikke se, fordi møtrikken sikkert er sat fast m. locktite fra fabrikken, og så vil give langt højere udslag på nøglen, end den skal spændes med!
Avatar billede affe Nybegynder
16. september 2002 - 16:29 #9
Well mange tak for hjælpen popsy..
Ringede til forhandleren, og han sagde jeg bare lige skulle kigge forbi, så skulle han nok fjerne skiven, så ville han også stå inde for det var ordentligt gjort, så dækker garantien stadig..
Så det gør jeg lige ..
Den er helt ny, så det ville jo være trals hvis man ødelægger noget allerede...
Avatar billede popsy Novice
16. september 2002 - 16:53 #10
Rigtigt god ide!!!
God fornøjelse med køretøjet! :)
Avatar billede affe Nybegynder
16. september 2002 - 21:59 #11
Tak :)