Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 16:50 Der er 27 kommentarer og
4 løsninger

Skifte Harddisk ???

Hejsa eksperter :O)

Jeg har lige brug for lidt hjælp her.
Jeg har været ude og købe en ny harddisk.
Hvordan skifter jeg sådan en ud, sådan så jeg beholder alt det der var på den gamle.
Jeg mener >>> Jeg kan vil bare kopiere den gamle over på den nye ???
Nå, men hvis der er en der kan guide mig igennem det, så ville det være fedt :O)

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
15. september 2002 - 16:55 #1
Brug norton ghost til det
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 16:56 #2
Hmmm...jeg kender ikke programmet :O(
Hvordan fungerer det????
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 17:00 #3
det mener jeg ik du kan, medmindre du har backet up med et hardware backup program, hvis du har en brænder, så brænd det ned istedetfor..eller du kan beholde begge HD og flytte dataen over på den måde...
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
15. september 2002 - 17:03 #4
Brogrammet kan også bruges til at clone HD´s med
du laver en boot flopy med programmet og starter p´cén op på boot disketten derefter vælger du via onscreen menu hvad du vil lave
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
15. september 2002 - 17:04 #5
for lige at være på det klare. ønsker du ikke at kopiere hele din hd med styresystem på til en anden hd for så er det norton ghost du skal vælge
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 17:05 #6
doctor6000>>> Okay...jamen det lyder vel meget godt....men jeg er bare ikke en haj til sådan noget, så jeg har brug for en fulstændig komplet og detaljeret vejledning.....(håber stadig du er klar på at hjælpe) :O)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
15. september 2002 - 17:06 #7
hitman hvorfor sætter du ikke bare begge i computeren???
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 17:08 #8
mr-bob >>> det lyder også godt...hvordan gør man det???
Nu hedder min nuværende HD jo C: drevet, hvad ville min nye HD så komme til at hedde????
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 17:09 #9
doctor >>> Det jeg gerne vil, er at skifte min nye HD ud med min gamle HD UDEN at skulle til at installere alt hvad jeg har på min computer igen
Avatar billede amd Nybegynder
15. september 2002 - 17:10 #10
Hvad har du i din computer lige nu?
cd-drev - brænder? - harddisk (hvor mange)?
Hvordan er de sat op sidder de på 2 ide kabler?(de store flade der sættes i cd drev hdder osv;))
Avatar billede mr-bob Nybegynder
15. september 2002 - 17:10 #11
´du kan sagtens sætte begge harddiske i, med mindre at du har sådan en pc der ligger ned, så ved jeg ikke om der er plads!
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 17:12 #12
mr-bob >> Jamen, så kan jeg vel godt...kan du ikke forklare mig helt præcist hvad jeg skal gøre ???
Avatar billede mr-bob Nybegynder
15. september 2002 - 17:16 #13
det har jeg desværre ikke tid til lige, men der er sikkert en anden flink person herinde der gerne vil for 100 point!
men grundlæggende er det bare at du tage din harddisk og sætter på dit ide kabel, du skal dog først tænke på hvordan dine jumpere på harddisken skal sidde!
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
15. september 2002 - 17:16 #14
ja klon din hd fra den ene til den anden ved hjælp af norton ghost.
forst montere du din nye hd om slave i din maskine
laver boot tam tam og clon så jumper du din nye hd om til master og så skulle det kører.
Avatar billede amd Nybegynder
15. september 2002 - 17:16 #15
Svar først på de spørgsmål jeg stilte dig så er det nemmere at guide dig igennem.
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 17:19 #16
amd >> jeg har cd-drev og brænder
Det er sat sådan her op:
Fra HD til brænder til motherboard
Fra cd-drev til motherboard
Fra floppy drev til motherboard
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 17:22 #17
laver boot tam tam og clon så jumper du din nye hd om til master og så skulle det kører.
Det tror jeg ikke at jeg bare lige sådan kan finde ud af :O(
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 17:24 #18
Kan jeg ikke bare sætte den nye HD til, og så inde i windows kopiere hele C: drevet over på den nye HD ?????
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
15. september 2002 - 17:32 #19
nej det kan man ikke
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 17:41 #20
doctor >> ok....jamen kan du så ikke forklare mig det hele....lige fra start til slut....hvad jeg skal gøre ???
Avatar billede amd Nybegynder
15. september 2002 - 17:44 #21
sæt brænder til slave og sæt den midt på det ene kabel og øverst på kablet cd drev.
så sætter du din nye harddisk til master og sætter den i toppen af det andet ide kabel og midt på den gamle HDD.
Så skulle du kunne starte med den nye HDD.
Så er den klar til du kan partitionere den.
Avatar billede amd Nybegynder
15. september 2002 - 17:45 #22
Det skulle være svar
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 17:47 #23
amd >>> Kan jeg ikke bare tage min brænder ud, og så bare sætte min nye HD i der, i stedet for ????
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 17:48 #24
hmmmmm...amd jeg prøver lige at få fat i dig på icq
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 18:56 #25
Well....jeg har lige haft en lang samtale med amd over Icq, men vi er kommet frem til at jeg klarer det selv..(en af mine venner kommer forbi og hjælper mig)
Hvis der er nogen der føler at de skal have point, så sig lige til :O)

Mvh
xxxHitmanxxx

PS: Mange tak til alle der prøvede at hjælpe mig
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
15. september 2002 - 19:32 #26
jeg vil gerne have 1 point :-)
Avatar billede amd Nybegynder
15. september 2002 - 19:35 #27
Så vil jeg ha 2;o)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
15. september 2002 - 21:43 #28
jeg vil da også gerne have et enkelt!
Avatar billede Hitman Praktikant
17. september 2002 - 14:40 #29
lol....he he
Jamen det er da bare i orden :O)

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede mr-bob Nybegynder
17. september 2002 - 14:44 #30
weeee takker! :-)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
17. september 2002 - 22:20 #31
takker for point