Avatar billede balltown Nybegynder
15. september 2002 - 10:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Laaaangsomt og problematisk print

Jeg kører WinNT 4.0 server og win95 klienter.
Printserveren på NT´en performer meget dårligt på især større printjobs (ca. > 1MB). Indimellem blokerer printkøen af denne årsag.
Der er tale om åm både DLC og TCP/IP print på HP 4 og HP 5 netværksprintere.
Er der nogen "out there", der har oplevet noget ligende og løst det ??
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. september 2002 - 16:24 #1
Er der nok ram i serveren?
Avatar billede hermes Nybegynder
16. september 2002 - 08:01 #2
Du kan flytte spool biblioteket til en harddisk med mere plads.
Det skal flyttes i registry. Og du skal have oprettet det nye spool bibliotek INDEN du retter i registry.
Avatar billede balltown Nybegynder
16. september 2002 - 08:17 #3
Jeg har RAM nok (256 MB skulle være OK)og 1 GB plads til SpoolDir og SWAP, så det burde være nok.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. september 2002 - 10:34 #4
Man behøver ikke rette i registry for at rette spool destinationen.
Det gøres i printers folder -> File -> server properties.

Interesse: Har du nogen klienter med nyere OS end Win95 - og i så fald, er der de samme problemer fra disse?

Ellers ville jeg tjekke spool type formatet. Normalt står den til "Spool print jobs, so programs finishes printing faster", og "Start Printing Immiediatly". Selve formatet er normalt "RAW".

Og så skal du også være opmærksom på en uhensigtsmæssighed i LPD/LPR print, der gør, at hvis der bliver genereret 10 printjobs hurtigt i træk, så kan protokollen finde på at fryse en 5-10 minutter, så den først kommer i gang efter et stykke tid. Dette har Microsoft en beskrivelse af et eller andet sted. Jeg kan prøve at finde det, hvis du er interesseret?
Avatar billede balltown Nybegynder
16. september 2002 - 11:59 #5
Problemet gælder også w2k klienter, hvor køen dog ikke går ned, men større print er stadigvæk meget langsomme.
Jeg er bekendt at NT har problemer med tildelingen af et maks antal IP-porte, hvis ikke dette rettes i registry. Problemet er ikke relateret hertil, da udskriftfrekvensen på netværket ikke kommer i nærheden af dette.
Spool systemet står som standard lig ovennævnte kommentar.
Avatar billede soerendahl Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:56 #6
For mig virker det som støj på netværket som skaber dette problem. Jeg vil fjerne DLC protokollen. Det eneste der bør køre på en Windows server er TCP/IP og IPX/SPX, hvis den kommunikerer med Novell. Resten af disse protokoller skal bare støj.

Det er ikke sikkert det er din server som skaber problemet med derimod en masse netstøj som laver overflow på din hub/switch og derefter dropper printkøen jobbet.