Avatar billede j_hallum Nybegynder
15. september 2000 - 15:58 Der er 1 løsning

afsendelse af extern post kræver x400-adresse

En pudsig ting : vi kører exchange server 5.5 og outlook 97 klienter.

Når vi opretter brugere får de oprettet følgende adresser : SMTP + MS og X400

Hvis vi sletter en brugers x400 adresse bevirker det at brugeren ikke kan sende extern mail.

Er det ikke underligt ? Åbenbart bruges x400 adressen til at sende extern post ud på internettet ?
Avatar billede erp Nybegynder
29. august 2001 - 00:56 #1
X400 protokollen bruges internt i exchangeserveren til at levere mailene rundt i exchange.
Du burde ikke engang kunne sende internt uden X400. Faktisk forstår jeg ikke hvorfor systemet tillader at du sletter den.
MS-mail adressen fremkommer fordi i har installeret MS-MAIL (ikke fravalgt den) sammen med exchange. Den bruges ikke med mindre at i stadig har et gammelt MS-Mail posthus (ver 3,5 mener jeg var sidste version).
MS-Mail er forløberen for Exchange, og var et DOS baseret mailsystem, hvor man dog kunne have GUI klienter.
Så... Lev med x400.. MS-Mail connectoren kan dog afinstalleres hvis i ikke benytter den.
MVH/ Eric.