Avatar billede Slettet bruger
13. september 2002 - 18:46 Der er 9 kommentarer og
6 løsninger

Styresystem til bærbar

Hejsa

Jeg har lige bestilt en Bærbar Dell computer.

Jeg har så tænkt meget på hvilket styresystem den skal kører med:

Win 2000 Pro
Win XP Pro

Skrev evt. hvorfor du vil vælge lige det styresystem.
Avatar billede jsc Nybegynder
13. september 2002 - 18:55 #1
Win XP pro!

Jeg har selv haft win 2000 og jeg synes der skete formange fejl med explorer.exe, den kom megettit med en fejlmeddelelse om at jeg skulle installere explorer igen. Så efter et stykke tid, skiftede jeg til win XP pro, og er nu meget glad, fordi der ikke er sket nogen fejl endnu, jeg har på nuværende tidspunkt haft win XP i ca halvanden år, og det virker stadig uden fejl!
Min maskine har jeg kun haft brutalt genstartet to gange pga et spil, der ikke virkede. Så jeg er meget godt tilfreds med Win XP por og jeg ville vælge det fremfor win 2000!

/jsc
Avatar billede al Nybegynder
13. september 2002 - 19:04 #2
Jeg har nu bedre erfaringer med windows 2000, jeg syntes det er mere stabilt, og bruger mindre computerkraft for at køre. windows XP har dog den fordel at det starter hurtigere, og kan optimeres til at ligne og arbejde som windows 2000.

Jeg ville bestemt vælge XP når det er en ny computer.
Avatar billede pizzaking Nybegynder
13. september 2002 - 19:06 #3
tja, der er nok delte meninger om det her ... men de fleste jeg kender, mener ligesom mig at winxp og winme er de værste m$ os' lavet... winme er klart dårligere, men winxp er altså ikke noget at skrive hjem om ... og den grafiske theme brugerflade, (jeg mener den er MONSTERGRIM) bruger en masse syspower, der reelt er spildt..
Avatar billede cazoo Nybegynder
13. september 2002 - 19:08 #4
XP pro vil være et godt valg.... (hold dig fra home edition...!!!)
Jeg har "aldrig" haft probs. med mit, det kører stadigt som det altid har gjort.... Jeg ville anbefale Win2k hvis det havde været en "lille" stationær maskine som eventuelt skulle kobles til en lokal server, men til en bærbar er det nok XP...

<:::::> [TF]Cazoo <:::::>
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2002 - 19:09 #5
Jeg ville vælge Windows 2000 istedet for winXP

Jeg har ALDRIG oplevet flere problemer med et styresystem som jeg har med XP..
Den er ALT for hardware krævende, for poppet i GUI.. osv..

så mit valg Windows 2000 *som jeg selvfølgelig har på min Inspiron 8100 ;o)*
Avatar billede cazoo Nybegynder
13. september 2002 - 19:11 #6
Jeg vil så lige sige pizzaking imod da jeg ikke hverken har haft probs. med ME eller XP... selvom at alle folk siger at det er skod....

<:::::> [TF]Cazoo <:::::>
Avatar billede al Nybegynder
13. september 2002 - 19:12 #7
pizzaking: Man kan altså fjerne alt det geil M$ har smidt på systemet i XP, min XP ligner 2k på en prik nu... og maskinen kører skønt, selv om den ikke er helt ny (650mhz)
Avatar billede superanden Nybegynder
13. september 2002 - 19:15 #8
kommer an på til hvad du skal bruge den til...Hvis det 100%kun er til proffesionelt arbejde så er windows 2000nok det rigtige valg...

Men hvis det var min computer ville jeg installerer XP det er det mest geniale styresystem nogen sinde...Du finde meget sjældent fejl, og dem der er er lige til at fjerne med en Windows update!
Avatar billede pizzaking Nybegynder
13. september 2002 - 19:15 #9
al > jeg ved man kan fjerne det grimme grafik, men det er heller ikke den eneste grund til ikke at vælge xp. Hvilke fordele er der ved xp frem for 2000? jeg kan kun se fordele den anden vej, større stabilitet, mindre systemkrav, og så vil jeg mene brugen er nemmere (måske fordi jeg tit bruger genvejstaster der funker af #%"& til i xp, og så er det jo min egen fejl ;))
Avatar billede superanden Nybegynder
13. september 2002 - 19:16 #10
glemte lige at sige at det skal være XP professionel....
Avatar billede pizzaking Nybegynder
13. september 2002 - 19:18 #11
glemte lige at nævne at den Indsend fejlmelding ting virkelig er til grin... den mest benyttede knap, hvis man bruger xp ;) (ihvertfald på min skole)
Avatar billede alalalalala Nybegynder
13. september 2002 - 23:49 #12
Hold dig da til win2000, ALLE (!) jeg kender som har haft xp pro (ikke home) har fået en led skærm efter nogen måneder hvor man se et blåt glimt hvor der står noget og så går den ellers bare ned, eneste mulighed er eat formaterer eller prøve at lave lave dem med windoes reperations tingen, som er ret elendig.
Win 2000 er aldrig gået ned for mig før, xp gik ned efter en uges tid med blå skærm... ikke fedt vel.
win 2000 er klart bedst da.
Avatar billede jsc Nybegynder
14. september 2002 - 11:54 #13
pizzaking -> den kan man jo så slå fra...
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2002 - 12:03 #14
Hejsa Allesammen

Tak for alle de gode svar, men jeg syntes det er lidt svær at vælge ud fra det i siger, men kan ikke lige gå til denne afstemning så jeg kan finde udaf om hvilket styresystem jeg skal vælge.

http://www.torbenmelgaard.dk/Stem/afstemning.asp
Avatar billede huggebanden Nybegynder
16. september 2002 - 18:52 #15
Jeg vil sige 2000 :)