Avatar billede drchip Nybegynder
12. september 2002 - 21:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Telia Ericsson HM220dp modem

Hej Alle,

Jeg har for nyligt skiftet til Telias bredbånds opkobling og har brug for lidt hjælp.

Det modem, der følger med, Ericsson HM220dp, har en indbygget webside. Denne webside skulle indeholde forskellige indstillinger (bl.a. DCHP, NAT, PoPPP, PPP osv.). Ifølge ericssons hjemmeside kan man få kontakt til denne indbyggede webside via ip addressen: 192.168.254.254  Men så vidt jeg kan se så har telia ændret dette setup. Er der nogen der ved hvad den nye ip addresse er ? Og evt. et password :o)

Hvis ikke der er nogen der kender IP addressen, er der så en måde hvorpå man kan finde det? Evt. via telnet, eller andre kommandoer?

Problemet er at jeg gerne vil lave et hjemmenetværk, og jeg kan ikke få det til at virke ordentligt, m.m. jeg selv indstiller de forskellige ip addresser i netværket. (Jeg vil altså gerne slå DCHP fra)

Og så til sidst med småt: Er der nogen der har et hack/work around så modemet bliver sat op til at fungere som en router  (har fundet disse "hacks" til andre ADSL modemer, men ikke HM220dp).

Nå men det var jo flere spørgsmål i et. Den der kommer med den fyldigste besvarelse vil få pointene. Der er 60 på højkant.
Avatar billede popsy Novice
12. september 2002 - 21:05 #1
IP adressen virker altså fint v. mig
Avatar billede drchip Nybegynder
12. september 2002 - 21:08 #2
OK?  bruger du blot  http://192.168.254.254  i dit browserwindow?  Måske det så er en forkert port jeg bruger?
Avatar billede popsy Novice
12. september 2002 - 21:12 #3
yeps, jeg kopierede bare iptallet ind i adressefeltet

Iøvrigt ang. dit sp. skal du være opmærksom på at ulovlige forespørgsler ikke er tilladte på Eksperten.dk, og da dit modem temmeligt sikkert er ejet af Telia, er det selvfølgelig ikke tilladt at "hacke" det, og selvfølgelig heller ikke at søge hjælp til dette på Eksperten.dk.

popsy
Avatar billede drchip Nybegynder
12. september 2002 - 21:31 #4
Jeg har brugt ordet "hack" i anførselstegn, fordi jeg ikke ved hvad jeg ellers skal kalde det. Desuden mener jeg ikke, at mine lejebetingelser siger noget om at jeg ikke må slå DCHP fra, eller lave hjemmenetværk. Så jeg tror ikke det er et "ulovligt" spørgsmål, men hvis det er, så skal eksperten da være velkommen til at slette det :o)
Avatar billede popsy Novice
13. september 2002 - 09:05 #5
Helt iorden, jeg var heller ikke sikker, derfor brugte jeg den forsigtige formulering:)

Kan desværre ikke hjælpe m. at få netværket til at fungere, vi har kun en pc herhjemme.

popsy
Avatar billede popsy Novice
17. oktober 2002 - 20:50 #6
Lukketid?

popsy
Avatar billede drchip Nybegynder
20. oktober 2002 - 19:19 #7
Ja, det må jeg vist hellere