Avatar billede jesl Nybegynder
12. september 2002 - 17:45 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

DVD eller DivX fra PC til TV.

Jeg har en Tv-out på min pc som jeg kan overfører
DVD og DivX film fra...mit problem er følgende :
Min Pc og Tv står ikke i samme rum , derfor kan jeg ikke se hvad jeg laver med min mus på Pc-skærmen som er blevet sort ved at billedet er transmiteret til min Tv-skærm...dvs jeg har brug for et program der kan bibeholde Pc-skærmen , således at jeg kan se hvad jeg laver.Jeg ved at det findes...men hvor ? der findes envidere en box fra firmaet Trust...men de er lidt dyre...så hjælp.
Avatar billede kraka Nybegynder
12. september 2002 - 17:52 #1
Der findes et program der hedder TV tool. Det koster vist lidt penge (shareware) men kan prøves. Hvad med at skifte grafikkortet til et dual wiev kort. Mange kort kan bruge dual wiev med en ny driver.
Hvad er det for et kort ?
Avatar billede Dribble Nybegynder
12. september 2002 - 17:52 #2
jamen du kan da bare bruge nView, hvis du bruger deres driver.

men fortæl os lige hvilket GFX du har
Avatar billede zinus Nybegynder
12. september 2002 - 17:53 #3
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2002 - 18:08 #4
Det kræver at dit grafik kort understøtter DUAL screen!!! Ellers kan du ikke have billedet begge steder. Mit ASUS 7700 Understøtter ikke dual screen, så den ene skærm er altid sort. Min kammerat har et ASUS 7100 der understøtter dual screen..... Han kan vælge om der skal være liv i begge skærme, eller kun en af dem.
Avatar billede jesl Nybegynder
12. september 2002 - 20:49 #5
Hej alle...

Mit kort er et Nvidia riva tnt 2 ultra.32Mb...

Jeg har set lidt på Tv-tool..og det kunne måske virke.

Jeg ved ikke om mit kort understøtter Dual-screen...

hvis ikke er der altid løsningen fra Trust.

Vi snakkes...
Avatar billede jesl Nybegynder
13. september 2002 - 08:20 #6
Hej...

Har prøvet TV-Tool , det virker fint...men kun i 15 minutter..

Det er en Shareware , er der nogen der har en lønning der ikke koster penge...??

Jesper
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2002 - 08:25 #7
i de nye driver fra nVidia, der kan du gennemtvinge dual view..

hvilke driver bruger du (version?)
du kan evt hente en ny her:
http://www.tweakup.dk/download/nvidia.htm

Jeg havde selv samme problem, med mit Geforce2 MX, men efter jeg opdaterede driverne (mener det var til 23.12), så fik jeg en knap hvor jeg kunne gennemtvinge dual screen...
og nu virker dual screen hos mig ;o)
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
15. september 2002 - 02:20 #8
jesl>> Hvis du ikke vil have købe versionen kan du downloade Tvcc2000. Det er et program som du også finder på tvtool's hjemmeside, men det er gratis.
Avatar billede jesl Nybegynder
15. september 2002 - 11:17 #9
Hej...

Tvcc2000 virker ikke i mit tilfælde...det er hvis du har en encoder.

Det skal være et freeware program som passer til min tv-chip(BT869)

Tv-Tool er et godt program , men det koster lidt.

Jeg har et Nvidia Riva TNT2 Ultra.32mb...der skulle være en driver der indeholder noget de kalder " Teleview" hvor kan bibeholde skærmen på Pc samtidig med at man ser film på sit Tv...

Er der nogen der ved hvad der er tale om ???

Jesper.