Avatar billede hardsoft Nybegynder
12. september 2002 - 15:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke rette/slette

Hey, har nogle databaser med nogle tabeller i ms-sql som jeg bruger gennem en accesdatabase...

Men når jeg først har oprettet en post, kan jeg hverken rette eller slette den...

Access giver mig denne meddelse: "Microsoft Jet-databasemortoren har standset processen, fordi du og en anden forsøger at ændre de samme dataer samtidigt" - men der er ikke nogen andre end mig der ændre, desuden skulle ms-sql da også kunne håndtere mere end en bruger ad gangen, eller er det bare mig der tror det ?

takker
Avatar billede hardsoft Nybegynder
12. september 2002 - 16:05 #1
Præcicering: Det er kun når min formular opretter en række, den efterføægende ikke kan slettes eller rettes...
Avatar billede johnfs Nybegynder
12. september 2002 - 17:00 #2
Det er sikkert fordig du prøver at slette i forspørgelser der har relation til en anden tabel hvor du ikke ønsker at slette.
Avatar billede hardsoft Nybegynder
12. september 2002 - 17:18 #3
nope, har ingen forspørgelser, kun tabeller...
Avatar billede martens Guru
12. september 2002 - 20:05 #4
Den ser jeg dagligt ... Den fejl du beskriver her...
Ikke fordi jeg har en løsning, men er din database en *.mdb med ODBC eller er det en *.adp connection ?

Den anden bruger er nemlig højest sandaynligt dig selv ( det er din ODBC-connection, der ikke kan finde ud af at slippe den aktuelle post)...
Avatar billede hardsoft Nybegynder
13. september 2002 - 14:44 #5
det er en mdb-fil...