Avatar billede franke68 Nybegynder
12. september 2002 - 08:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

forspørgsel

hvis man har 3 tabeller, en med på uddannelse i dag med datoer for start og slut på uddannelse, og en med dato for start og slutdato på ferie, samt en med start og slut dato for udstationering.
Jeg vil gerne have hjælp til at lave en forespørgelse på hvem der er på uddannelsen eksl. 29/11-2002.
Avatar billede valur Nybegynder
12. september 2002 - 09:56 #1
Ja det vil jeg også vide hvordan man kan lave en Fsp. på et tidsrum f.eks. 20/11/2002 til 25/11/2002 fra 3 tabeller.
Avatar billede sjap Praktikant
12. september 2002 - 11:49 #2
Antag tabellerne hedder hhv. "Uddannelse", "Ferie" og "Udstationering" og at de alle tre indeholder felterne "Navn", "Start" og "Slut". Så skulle opgaven kunne løses med nedenstående forespørgsel:

SELECT DISTINCT Uddannelse.Navn, #1/29/2002# AS Udtryk1
FROM (Uddannelse LEFT JOIN Udstationering ON Uddannelse.Navn = Udstationering.Navn) LEFT JOIN Ferie ON Uddannelse.Navn = Ferie.Navn
WHERE (((#1/29/2002#) Between [Uddannelse].[start] And [Uddannelse].[slut] And (#1/29/2002#) Not Between [Udstationering].[start] And [Udstationering].[slut] And (#1/29/2002#) Not Between [Ferie].[start] And [Ferie].[slut]));