Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 21:36 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Højtalere til dvd afspiller

Vis jeg nu køber en dvf afspiller, kan man så få 5 højtalere og sub, som man kan slutte direkte til, uden forstærker? Jeg har set et sæt i føtex, i denne uge til 999 kr, kan man slutte det direkte til? og så er der indbygget sourround forstærker? Eller findes der et sted på nettet hvor jeg kan købe 5 højtalere + sub (med indbygget forstærker) Som jeg så kan slutte direkte til min dvd afspiller?`(Grunden til at jeg vælger denne løsning er at jeg har 2000 kr)
Avatar billede ascii Nybegynder
11. september 2002 - 21:37 #1
Du skal ha en form for forstærker til din DVD-afspiller
Avatar billede ascii Nybegynder
11. september 2002 - 21:38 #2
Det nemmeste/billigeste ville nok være at købe en billig forstærker
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 21:40 #3
Jamen prøv så at se i kataloget fra føtex i denne uge! Hvad menes der lige med det så?
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 21:41 #4
Der står sluttes direkte til DVD / tv osv!
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 21:43 #5
Og der står os med indbygget sourround forstærker!
Avatar billede ascii Nybegynder
11. september 2002 - 21:48 #6
Den er sg god nok.. Der er både ind og udgang
Avatar billede ascii Nybegynder
11. september 2002 - 21:49 #7
Det var egentlig billigt
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 21:49 #8
Ja men hvad skal man bruge udgangen til AC3 og DTS til? Man skal vel kun bruge en indgang fra DVD afspilleren?
Avatar billede ascii Nybegynder
11. september 2002 - 21:50 #9
AC3 er en dekoder
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 21:51 #10
Ja det ved jeg godt :) Men hvad skal man bruge en udgang til?
Avatar billede ascii Nybegynder
11. september 2002 - 21:52 #11
Læs dette det er en test på en dvd maskine
DVD delen
Nu skulle det være spænde at se hvordan dvd-delen på afspilleren fungerede, jeg startede med at smide Saving private ryan R1 DTS udgaven i. Efter et par forsøg med at få filmen til at start måtte jeg så opgive, da den bare frøs. Jeg præved så i stedet med Armageddon R1, som bare var en normal DVD med AC3 lyd, og det virkede. Jeg prøvede med en del flere Region 1 film, og de virkede, for sjovt prøvede jeg også lige Med 12 Monkeys R1 DTS udgaven og den virkede HELLER ikke, så den kunne åbenbart ikke klare DTS film. Dette ville jeg jo ikke helt accepter, så jeg begyndte at rode rundt med forskellige instillinger og fandt ud af at hvis man slog "regions fri" fra og låste den på region 1, så virkede det. Efter alt det bøvl kunne jeg nu gå i gang med at test afspilleren.
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 21:53 #12
Ja havd skal jeg bruge det til?
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 21:54 #13
Jeg mener når der er en indgang til Sourround fra DVD'en af, hvad i al verden er der så indbygget en udgang til?
Avatar billede ascii Nybegynder
11. september 2002 - 21:56 #14
Aner faktisk ikke hvad den direkte er til, men du kan sagtens få lyden til at fungere
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 21:57 #15
Der står Prologic Surround, er det godt? Jeg menerr jeg har hørt prologic surround 11, og alt muligt pis! Kan ikke finde orden i hvad der er hvad! Men jeg tænkte på, har dantax ikke en hp, så jeg kunne finde lidt flere oplysninger om højtalerne?
Avatar billede ascii Nybegynder
11. september 2002 - 22:05 #16
Avatar billede ascii Nybegynder
11. september 2002 - 22:13 #17
Men kan se at det er ret begrænset hvad de skriver. Jeg ved at AC3 er surround og ikke andet
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 22:14 #18
Jo tak, fandt lidt mere info om dem på den hp, mange tak for hjælpen.... :)
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 22:15 #19
Ja, men ved nu ikk hvor gode de er
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 22:16 #20
Men man kan sige at 1000 kr ikke er meget, vis der os er forstærker deri! Spørger mig lige af i føtex! Men ville nu os gerne have såen at man kunne skrue op og ned for baghøjtalere og for højtalere, det ville være ret skønt!
Avatar billede ascii Nybegynder
11. september 2002 - 22:17 #21
Jeg købte Eltax surroundsæt for 2 år siden i bilka til 1500 og det fint.. Det er klart at køber du noget til 5000 er det jo tilsvarende bedre
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 22:19 #22
Var der os forsærker i det?
Avatar billede ascii Nybegynder
11. september 2002 - 22:21 #23
Nej, men den forstærker der sidder i det sæt er fra føtex er på 200 Watt, og min forstærker er ret gammel og på 175 watt og der kører fint
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 22:24 #24
Ja ok, det er rigtigt nok! Tager i hvert fald lige opp og hører lidt mere :)
Avatar billede ascii Nybegynder
11. september 2002 - 22:24 #25
God ide...
Avatar billede daewoo Nybegynder
11. september 2002 - 22:25 #26
Har accepteret dit svar :) Smutter i seng.... Godnat :)
Avatar billede ascii Nybegynder
11. september 2002 - 22:26 #27
Natter