Avatar billede _krycek_ Nybegynder
10. september 2002 - 17:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Intranet port

Hej allesammen.

Jeg ville bare lige høre om der var nogen som vidste hvilken port Windows XP IIS bruger til intranet?

Jeg prøver nemlig at bruge firewallen som er indbygget i XP, men når jeg slår den til, kan jeg ikke så min intranet side.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. september 2002 - 17:26 #1
IIS bruger som default port 80, så hvis du ikke har ændret den, så er den stadig 80
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
10. september 2002 - 17:38 #2
Ved du hvordan jeg får den til at kunne se min intranet side, selvom jeg slår firewallen til?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. september 2002 - 17:39 #3
sorry, bruger *heldigvis* ikke XP ;o)
men hvad jeg ved, så er den firewall utrolig dårlig iforhold til Zonealarm, og andre firewalls!
Avatar billede _krycek_ Nybegynder
10. september 2002 - 17:44 #4
ok... Det må jeg lige overveje...
Avatar billede kichian Nybegynder
10. september 2002 - 18:47 #5
Har du prøvet at åbne for port 80 i din firewall
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. september 2002 - 20:18 #6
Det kommer an på hvor avanceret dit intranet er, og hvilke services du vil udbyde. http (almindelige websider) er som der skrives port 80. vil du også have adgang til smtp mail, skal du også åbne for port 25. Hvis du vil have en ftp del portene 20 og 21. og endelig pop3 på port 110.