Avatar billede hillmann Nybegynder
10. september 2002 - 15:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

IR mobil til håndholdt palm

Hej,

Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde programmer så jeg kan surfe på nettet på min Palm via min mobil som har IR port. Kan dette lade sig gøre?.

VH
Bo
Avatar billede hillmann Nybegynder
10. september 2002 - 15:25 #1
Opkaldsprogram til Palm OS?...hvad skal jeg hente og hvor?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. september 2002 - 15:38 #2
hvilken version palmOS koerer du ?
Avatar billede jmc Nybegynder
10. september 2002 - 16:05 #3
Jeg lytter
Hvad gør man hvis man vil benytte GPRS?
Jeg har et indlæg her:
http://www.eksperten.dk/spm/255040
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2002 - 16:13 #4
Her kan du finde palm software: http://pda.tucows.com/palm.html
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. september 2002 - 16:16 #5
http://pda.dk/palm/8210cybercity.shtml < en guide til opsaetning af palmV med nokia 8210.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
10. september 2002 - 16:18 #6
surfe kan du bl.a. goere med www.avantgo.com eller plucker www.plucker.org
Avatar billede cob Nybegynder
10. september 2002 - 19:58 #7
Avantgo er fint men det har altså ikke meget at gøre med at surfe på nettet - i hvert fald ikke hvis du henviser til "AvantGo Mobile Internet Service"
Avatar billede jmc Nybegynder
10. september 2002 - 20:16 #8
Svar til hillmann
http://www.isilo.com
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. september 2002 - 12:02 #9
cob>> min avantgo har ingen prob. med at surfe paa nettet.
Avatar billede jensb Nybegynder
14. september 2002 - 15:08 #10
Du kan bruge Eudora som er Freeware. Det kan bruges både til at surfe og der er også en pop3 mailklient. http://www.eudora.com/internetsuite/

Handspring Blazer er en bedre Palm Browser, da den er bedre til grafik. Men den er ikke gratis : http://www.handango.com/PlatformProductDetail.jsp?siteId=1&jid=FEX723972D9BEEDFFA536E2876477A6F&productId=21134&optionId=1_1_2&productType=2&catalog=1&txtSearch=blazer&sectionId=0&platformId=1

Hvilken version Palm OS har du? Det er normalt ikke nødvendigt med at egentligt opkaldsprogram, det er indbygget i Palm.
Avatar billede zentrix Nybegynder
07. oktober 2002 - 05:09 #11
med hensyn til opkaldsprogram saa burde du virkelig skrive hvilken telefon du har taenkt dig at bruge, da nogle har indbygget modem
og andre skal have et program med saakaldt software modem,
hvilket straks goer det til en dyrere historie...
Avatar billede jmc Nybegynder
07. oktober 2002 - 08:03 #12
> jelzin101
Du kan kun surfe på de sider som er cached i PALM ingen andre.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
07. oktober 2002 - 09:22 #13
jmc>> hmm vil mit ummiddelbare gæt være at du har sat et eller andet forkert op. -hos mig fungerer det upåklageligt.
Avatar billede jmc Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:11 #14
Du kan kun surfe på de sider som er cached i PALM ingen andre, Du fortæller hvor mange sider www.avantgo.com skal hente ind når man synkronisere. Hvis siden ikke er hentet mens Palm er i cradlen, Så er siderne ikke på PALM.
Avatar billede jensb Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:17 #15
jmc -> Det er IKKE rigtigt. Når Palmen er online via en mobil så kan man sagtens surfe rigtigt med AvantGo, uden at siderne er lagret i Palmens cache. Man åbner bare menuen, trykker "Open page" og så kan man taste en URL.

AvantGo understøtter dog ikke frames, derfor er der mange sider man ikke kan se rigtigt. derfor er Eudora bedre da den til en vis grad kan bruge frames. (sider med frames vises ikke rigtigt, men man får en liste over hvilke frames der er på siden, og man kan så vælge hvilken frame man vil se...f.eks. menu-framen)
Avatar billede greek Nybegynder
07. november 2002 - 12:53 #16
Jeg har samme problem som dig, jeg har fundet et program kaldet tapliner som efter sigende skulle være godt. JEg har bare problemet at jeg ikke kan komme på nettet med den!