Avatar billede damski Nybegynder
10. september 2002 - 11:04 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Boot partition

Hej...

Jeg har et stort problem med at installere win98, jeg formaterede for kort tid siden min harddisk, og ville så installere win98 igen, men....

Ved installation for jeg følgende meddelelse, " nu skal installere HPFS eller NTFS og oprette en MS - DOS Boot partition "

Hvordan for jeg fat i disse HPFS/NTFS ting?
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 11:06 #1
har du kørt low level format ?
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 11:06 #2
altså også slettet dine FDISK partitioner da du formaterede ?
Avatar billede damski Nybegynder
10. september 2002 - 11:07 #3
Det kan godt tænkes, kan ikke helt huske det.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. september 2002 - 11:08 #4
Det lyder underligt... win98 kan hverken arbeje sammen med hpfs eller ntfs.

Boot på en almindelige windows98 bootdiskette (hent evt. en via www.bootdisk.com), kør en fdisk  - slet eventuelle gamle partitioner og opret dem igen. - reboot på bootdisken og kør en format c:. Herefter burde du kunne installere Win98.
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
10. september 2002 - 11:09 #5
lyder rigtigt. Men husk at alt data på dine andre partitioner forsvinder !
Bare lige en reminder :D
Avatar billede damski Nybegynder
10. september 2002 - 11:10 #6
Okay prøver det lige senere, er på arbejde nu.
Avatar billede lazac Nybegynder
10. september 2002 - 15:57 #7
Hvis du har haft installeret XP eller 2000 er din disk nok formateret med NTFS og kan i så tilfælde ikke umiddelbart omformateres med en Win98 boot-disk.
Du skal istedet starte XP/2000-installationen igen, fortsætte til at du får mulighed for at slette og oprette partitioner. Der skal du så vælge at slette NTFS-partitionerne og derefter kan du afbryde installationen.
Nu burde du kunne starte win98 installationen, som "nanoq" skriver.
Avatar billede damski Nybegynder
11. september 2002 - 09:42 #8
Okay, også finde en xp/2000 boot disk fra www.bootdisk.com
Avatar billede lazac Nybegynder
12. september 2002 - 11:27 #9
Æhh..A hva fo'nået?¿..
Avatar billede damski Nybegynder
13. september 2002 - 17:07 #10
Jeg roder lidt rundt i det... undskyld, prøver lige igen iaften, er på job ligenu...
Avatar billede damski Nybegynder
24. november 2005 - 23:13 #11
Jeg fik det ordnet hos en ven.. han formaterede computeren.. så.. men tak for jeres svar..