Avatar billede jens_k Nybegynder
10. september 2002 - 07:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Online brugere

Hejsa..

Jeg har et nyheds system mange brugere har adgang til.

Det skal helst ikke være såen de kan rette den samme nyhed samtidig.

Jeg skal på en måde have lavet såen, at hvis en bruger prøver på at rette en nyhed, som allerede er ved at blive rettet af en anden. Så skal der komme en besked op, med hvem der er ved at rette i den.

Alle brugere er logget ind, og der er en Session som indeholder deres brugerID. Hvis dette ID bliver udskrevet til nr 2 bruger som prøver på at rette siden, så er det som jeg gerne vil have det.

Hvordan får jeg det fikset ?

Jens K
Avatar billede steen Nybegynder
10. september 2002 - 07:41 #1
hvergang en bruger anmoder om at rette en artikel, gemmer du dennes id i et felt i databasen. Derefter vil du kunne se om en artikkel er ved at blive rettet ved at der er skrevet et id i kollonnen Rettesaf. Når brugeren er færdig og submittet, skal du bare slette dette idigen
Avatar billede jens_k Nybegynder
10. september 2002 - 07:45 #2
Ja Sten..

Så langt har jeg selv tænkt. Men der er ca 300 brugere på. Så mon ikke en af dem kunne finde på at lukke vinduet uden at submitte ?

Derved vil dokumentet blive ved med at stå åbent.

Man kan selvfølgelig sætte en timeout på.

Men er der ikke en smartere måde at lave det på ?

Ligesom når man laver en liste over Online Brugere ?

Jens K
Avatar billede steen Nybegynder
10. september 2002 - 07:47 #3
Hvis en bruger lukker sin browser, uden at have submittet. kan dette klares ved en simpel SQL kommando i din global asa. Det er sådan jeg gør det!
Avatar billede magnificat Nybegynder
10. september 2002 - 10:25 #4
jeg ville helt klart styre denne problematik vha en server variabel i global asa. men jeg er ny :)
Avatar billede jens_k Nybegynder
03. oktober 2002 - 19:20 #5
Ok Steen, hvordan gør jeg så det ?

Jens K
Avatar billede jens_k Nybegynder
23. marts 2003 - 15:24 #6
Der var ikke meget hjælp i dig steen. :(