Avatar billede tumpez Nybegynder
09. september 2002 - 22:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mysql: Remote connect

GRANT ALL PRIVILIGES ON *.* TO admin@ip IDENTIFIED BY 'password' WITH GRANT OPTION;

Hvor ip er min ip.
Den kommer med følgende error:
ERROR 1064: You have an error in your SQL syntax near 'PRIVILIGES ON *.* TO admin@ip IDENTIFIED BY 'password' WITH GRANT OPT' at line 1

Har kunne få det til at virke før. Versionen på mysql er 3.22.32
Avatar billede mortenfn Nybegynder
09. september 2002 - 22:52 #1
sådan gør jeg, din ser næmmere ud  version 4.0.1

INSERT INTO mysql.user SET Host = '%', User = 'ww', Password = PASSWORD('**'), Select_priv = 'Y', Insert_priv = 'Y', Update_priv = 'Y', Delete_priv = 'Y', Create_priv = 'Y', Drop_priv = 'Y', Reload_priv = 'Y', Shutdown_priv = 'Y', Process_priv = 'Y', File_priv = 'Y', Grant_priv = 'Y', References_priv = 'Y', Index_priv = 'Y', Alter_priv = 'Y'
Avatar billede tumpez Nybegynder
09. september 2002 - 22:53 #2
Hvor skriver du den? I Mysql prompten ?
Avatar billede mortenfn Nybegynder
09. september 2002 - 22:57 #3
har du set her http://www.mysql.com/doc/en/Secure_GRANT.html

jeg skriver den her i

mysql_query(" ............
Avatar billede tumpez Nybegynder
09. september 2002 - 23:40 #4
Hvad er det helt præcist at den gør og til hvilken bruger? Har tænkt mig at benytte Mysqlfront, og skal derfor have givet min ip adgang til at connecte.... Kan den kommando du nævnte gøre det samme?
Avatar billede mortenfn Nybegynder
10. september 2002 - 20:33 #5
mit skal bruges i forbindelse med f.eks. PHP

kender du det her - jeg syndtes den er lidt bedre end MysqlFront

http://www.dbtools.com.br/EN/
Avatar billede tumpez Nybegynder
10. september 2002 - 22:46 #6
Nope - kender det ikke. Men vil da lige prøve det, hvis du siger at det er godt!
Denne streng:
INSERT INTO mysql.user SET Host = '%', User = 'ww', Password = PASSWORD('**'), Select_priv = 'Y', Insert_priv = 'Y', Update_priv = 'Y', Delete_priv = 'Y', Create_priv = 'Y', Drop_priv = 'Y', Reload_priv = 'Y', Shutdown_priv = 'Y', Process_priv = 'Y', File_priv = 'Y', Grant_priv = 'Y', References_priv = 'Y', Index_priv = 'Y', Alter_priv = 'Y'

Burde altså kunne gøre sådan at jeg kan connecte fra min ip? Jeg skal vel skifte user og password ud med mine egne .. eller hva?