Avatar billede c-p-h Nybegynder
09. september 2002 - 19:54 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Knallert kørekort !

Hvor lang tid går der før man får sit knallertkørekort ?

Og hvad får man i bøde hvis politiet tager en uden noget kort ?
Avatar billede tax Nybegynder
09. september 2002 - 19:56 #1
Man får et midlertidigt, før det rigtige kommer :) (~ anno '96)
Avatar billede dmcn Praktikant
09. september 2002 - 19:56 #2
"Og hvad får man i bøde hvis politiet tager en uden noget kort ?"
Skulle du glemme det engang, koster det dig 500 kr. i bøde.
Avatar billede c-p-h Nybegynder
09. september 2002 - 19:57 #3
Hvad så hvis man ikke har noget og politiet snupper en ?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
09. september 2002 - 19:58 #4
300 i bøde hvis du er under uddanelse
Avatar billede krukken Juniormester
09. september 2002 - 19:59 #5
Du starter to måneder før din fødselsdag, og får kørekortet til sendt på den 15 årrige fødselsdag!
Det koster 250 kr, og køre uden kørekort!
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
09. september 2002 - 20:00 #6
Jeg synes det er en sjov detalje, at man får rabat på sine bøder, hvis man er under uddannelse :)

Så til alle studerende: SÅ ER DET NU! KOM UD AF JERES HULER OG BEGÅ INDBRUD, RØVERIER OG MORD! :)
Avatar billede c-p-h Nybegynder
09. september 2002 - 20:00 #7
HEHE sejt....så tør jeg godt tage chancen ! For hvor tit stopper politiet nogen ?
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
09. september 2002 - 20:00 #8
krukken > 16-årige fødselsdag, man skal være 16 for at køre på knallert
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
09. september 2002 - 20:01 #9
Det kommer an på om du bor i en storby eller på landet.. Der er ikke så stor chance for at blive stoppet hvis du jorder rundt på en eller anden mark uden knallertkørekort :)
Avatar billede c-p-h Nybegynder
09. september 2002 - 20:01 #10
Krukken> Du får det først når du er 16. Men nu er jeg over 16,
Avatar billede c-p-h Nybegynder
09. september 2002 - 20:01 #11
Bor i København
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
09. september 2002 - 20:02 #12
cph > så får du et midlertidigt kørekort som du kan bruge indtil det rigtige er klart...
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
09. september 2002 - 20:02 #13
ok, så ved jeg ikke hvor mange der bliver stoppet da jeg selv bor i Aalborg
Avatar billede djeclemen Nybegynder
09. september 2002 - 20:03 #14
krukken mindste bødetaksten er blevet sat op til 300 -  så jeg måtte bonge 300
Avatar billede codie Nybegynder
09. september 2002 - 20:14 #15
Jeg bor på landet så jeg kan altså godt race rundt ude på marken uden kørekort ? :D Jeg skal nemlig først begynde i næste med kørekortet.. :) Og ja, jeg er 16 ! :)
Avatar billede codie Nybegynder
09. september 2002 - 20:14 #16
I næste uge even ! ;)
Avatar billede bramming Nybegynder
09. september 2002 - 23:07 #17
Hvis du har taget det når du er under 16..må der ikke udstedes et og heller ikke et i midlertid.... det kan give dig samme straf som var du ja 15...! - Altså at du først må køre på den når du er 18.. (Højeste straf)!
Der gå allerhjst 4-6 uger alt efter hvormange der I LANDET tager et...!-
Men hvis du ikke er myndig skulle det gerne laves til du fylder 16.... hvis du er begyndt de rigtige antal uger før..!

>>> Bramming
Avatar billede blyno Praktikant
10. september 2002 - 00:07 #18
Jeg kørte på knallert i 2 år i kph og blev aldrig stoppet(mens jeg kørte).
Avatar billede wanix Praktikant
03. november 2002 - 12:24 #19
Øhh... Så vil jeg bare sige. At jeg tog mit kørekort i Maj. Da jeg var fyldt 16. Og Fik det først her til September... Jeg ved ikke lige hvad der skete for dem, der skulle lave det.