Avatar billede kenw. Nybegynder
09. september 2002 - 14:37 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Pinnacle Studio 7

Er der nogen som bruger Pinnacle Studio 7 til capturing af videofilm o.l.?

Jeg har  nemlig købt Studio 7 med et medfølgende firewire-kort men den vil ikke capture.

Jeg har haft det til at virke før og jeg tror det er driveren det er i vejen med - den anbefalede driver kan jeg nemlig ikke få ind:
Texas Instruments Compliant OHCI Controller
Windows 98 SE vil hellere bruge sin egen driver.

Hvordan får jeg den anbefalede driver ind på computeren??

Mvh. Ken
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. september 2002 - 16:15 #1
Find den inf-fil som windows leder efter når der skal installeres nyt hardware. Højreklikpå den og vælg installer! :)
Avatar billede dsj1972 Juniormester
09. september 2002 - 21:57 #2
Er der ikke en driver mappe som følger med til din studio 7 det burde der værer når du får et firewire kort med....... benyt dem istedet for win98 SE´s egne drivere, eller smut ind på mikrosoft´s side og hent nyeste driver til din firewire.

Hvis det da er den det er galt med, hvilket jeg tror det er.

Held og lykke!!!
Avatar billede dsj1972 Juniormester
09. september 2002 - 22:00 #3
Hov det var da vist slet ikke det du spurgte om...... hvis du gerne vil have den rigtige driver ind....skal du installere kortet på ny og under installation vil du blive spurgt om at benytte egne eller windows drivere......vælg da her har diskette/CD

var det svar???
Avatar billede hanloven Mester
13. september 2002 - 05:21 #4
prøv evt. at gå ind på www.pinnaclesys.com og se om der evt. skulle være en nyere driver til dit kort. Dit firewirekort er ikke et standard, men kræver en speciel driver, kun lavet af pinnacle.
Avatar billede kenw. Nybegynder
15. september 2002 - 14:49 #5
Jeg har nu købt et nyere firewire-kort og fået de rigtige ( denne gang medfølgende ) drivere til den ind. Nu virker den digitale capturing også men meningen med det nye kort skulle være at man også kunne capture analog ( VHS - bånd ) og det kan den ikke?!?
Der kommer bare et skilt med "capture error" og der er bare røde striber på preview-skærmen....
Nogen ideer??

Mvh. KenW.
Avatar billede hanloven Mester
15. september 2002 - 22:07 #6
Har du en analog indgang på dit nye kort.

Hvis der ikke er en analog indgang (S-video eller CVBS) på dit firewire kort, vil du ikke kunne capture analog. Så er det nødvendigt at anskaffe et kort med video ind. det kunne enten være et nyt skærmkort (F.eks Asus v7700) eller et desideret TV kort, med tv ind.

Når du installere driveren til kortet, vil den også installere din analog capturedriver, som du så kan få forbindelse til fra hvilket som helt analog captureprogram.

Jeg har ikke set nogen Firewire-kort som også har den analoge indgang, men jeg skal ikke udelukke at de findes.

//Hanloven
Avatar billede dsj1972 Juniormester
15. september 2002 - 23:55 #7
hvis du ikke lige har et analog indgang på dit kort så kan jeg anbefale dig at anskaffe dig et usb modul til lyd/video redigering, som er analog.....Terratech har et ganske godt produkt, som virker perfekt.....og med dit program kan du så capture både digitalt og analogt med USB modulet. (modulet er selvfølgelig kun en brugbar løsning hvis man allerede har et godt grafik kort og ikke lige ønsker at opgradere til nyere.....ellers kan det varmt anbefales at opgradere grafik kort....til nyere og bedre.....og næsten alle nye grafik kort har både digitalt og analog indgang og håndtere capture langt bedre.

god fornøjelse

mvh dsj
Avatar billede kenw. Nybegynder
16. september 2002 - 16:52 #8
Firewire-kortet har heller ingen analog indgang men er tilsluttet en såkaldt "Blue-box" med Super VHS indgang derfor kan kortet modtage både digitale og analoge signaler.

Kortet er et splinternyt Pinnacle capture-kort... har købt det nye Studio 8 DV deluxe + det nye kort istedet for det gamle.
Capture-kort driveren som jeg tror hedder Texas Instruments Compliant OHCI Controller kan vi ikke få den til at tage. PC´en vælger hele tiden kompatibel-udgaven og den duer ikke.

Kan bundkortets drivere spille nogen rolle i det??

Mvh. Kenw.
Avatar billede hanloven Mester
16. september 2002 - 18:46 #9
Jeg er meget overbevist om at OHCI driveren kun er beregnet til din firewire port. For at du kan capture analog, skal en anden capturedriver installeres (som du forhåbentlig også har fået med kortet). Du vil kunne se om den er installeret ved at gå ind i Kontrolpanelet under multimedia -> captureenheder.

Mhh Hanloven.
Avatar billede hanloven Mester
16. september 2002 - 18:51 #10
Til dsj29: Er der både en analog og en Firewire indgang på den USB boks du snakker om? - USB porten er da langt fra hurtig nok til at kunne håndtere dataoverførsel på højde med Firewire...

Har de efterhånden fået integreret Firewire i skærmkortene ? - Temmlig genialt :-)
Avatar billede dsj1972 Juniormester
16. september 2002 - 20:45 #11
Til hanloven: næe der er ikke nogen firewire indgang på USB boksen, men hvorfor skulle der dog osse være det når den egentlig kun er lavet til analog overførelse, og dertil er USB ganske umærket til at håntere dataoverførelsen.

Hvem snakker om skærmkort med integreret firewire?????
Avatar billede hanloven Mester
16. september 2002 - 23:53 #12
Det har du da helt ret i. Det undrede mig også lidt, hvis det skulle kunne lade sige. :-)

Det syns jeg du gør... "og næsten alle nye grafik kort har både digitalt og analog indgang og håndtere capture langt bedre"... Jeg vil umiddelbart mene at digital capture, må være det samme som at at overføre det digitalt via firewire.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
17. september 2002 - 01:50 #13
hanloven: det er da meget muligt at du synes det, men ikke mindre sagt er det at digital indgang ikke kun er ens betydene med firewire!!!!!
tag nu bare DV indgang som typisk er det gule indgangs stik bag på nyere grafik/lydkort...... denne indgang er skam fuld digital og har intet me firewire at gøre. Men nu snakker du jo osse om "digital capture" og hvad du lige ligger i det ved jeg ikke, men jeg nævnte blot "digital indgang!!!
mvh dsj
Avatar billede hanloven Mester
17. september 2002 - 16:48 #14
Undskyld, så misforstod jeg dig. Det ku bare godt lyde som om du mente at man kunne capture gennem den digitale port. -Det var det jeg studsede lidt over.

Mvh Hanloven
Avatar billede dsj1972 Juniormester
18. september 2002 - 17:26 #15
hanloven,

Helt ok, kan godt forstå at du studsede ved sådan en misforståelse.

kenw, har du fået løst dit problem????

mvh dsj
Avatar billede kenw. Nybegynder
16. januar 2003 - 11:26 #16
Fuck det er altså laaaang tid siden jeg fik det til at virke... kan ikke helt huske det men tror bare at jeg fik lagt XP ind og så virkede det fint!

Sorry jeg ikke har givet point noget før... jeg synes både hanloven og dsj29 gjorde nogle gode forsøg så i deler de fleste point! Tak for hjælpen begge to...

Mvh. KenW.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
16. januar 2003 - 13:55 #17
Takker for point´s

dsj
Avatar billede hanloven Mester
16. januar 2003 - 16:45 #18
Takker for point. Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe :-)

//Hanloven