Avatar billede rasmus_d Nybegynder
09. september 2002 - 07:39 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

overførsel af data fra en hardisk til en anden uden prob?

Jeg står og skal til at skifte min gamle com ud. Der er dog en stor mængde data, jeg skal have med over på min nye hardisk. Og så var det jeg tænkte.. Kan jeg uden problemer, efter at have sat den nye com op med os m.m, blot brage den gamle hardisk i som secondary master, og herved overføre filer fra sec. til prime? Jeg har jo stadig et os kørende på secondary master.. Men så længe min com ikke boot´er fra secondary master, skulle der vel ikke være nogle problemer eller hvad.?
ha en god mandag! ;o)

ps. der kører winXP pro på begge harddiske!
Avatar billede riversen Nybegynder
09. september 2002 - 07:44 #1
programmer skal genindstalleres, men doks etc. kan sagtens kopieres over. Som et smart alternativ vil jeg nu anbefale dig at bruge norton ghost. Der kan du flyttes winxp og resten af skidtet over på den anden hd i løbet af 5-10 min, og så kører alt på den nye, som om intet var hændt. Du er så fri for at genindstallere programmer
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. september 2002 - 07:45 #2
hvis du sørger for at sætte den til slave eller secondary master, kan du sagtens sætte den på i den nye comp og kopiere data derfra til din nye disk.
Avatar billede reon Nybegynder
09. september 2002 - 07:45 #3
Det kan du godt gører uden problemer.
Avatar billede viperfreak Nybegynder
09. september 2002 - 07:46 #4
Jeg vil vove at påstå at det burde være muligt. Så længe at filerne ikke er programmer som er registreret i reg. databasen.
Avatar billede rasmus_d Nybegynder
09. september 2002 - 07:47 #5
allertiders!! jeg skulle bare lige bekræftes, en feminin skavank! ljweb, riv lige et svar ind, så deler I i porten.. :o)
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. september 2002 - 07:55 #6
le answer
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2002 - 09:55 #7
der findes jo også den funktion i XP der hedder Migration, slå den op under hjælp F1 og læs mere om den funktion.