Avatar billede lahnkiller Nybegynder
08. september 2002 - 23:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Installation af XP går i stå

Jeg har prøvet flere gange på at installere Windows XP på min computer, men lige meget hvad jeg prøvet, går den i stå.

Hver gang den skal gå fra dosinterfacet til den grafiske del af installationen, stopper den bare.

Info om computeren:

Microsoft Windows 98 4.10.2222 A
IE 5 6.0.2600.0000
1 Ghz AuthenticAMD AMD Duron(tm) processor
512MB RAM
ASUS NVIDIA GeForce3 Ti 200
2 x Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Creative SB Audigy
Avatar billede bramming Nybegynder
08. september 2002 - 23:38 #1
Er det et købt XP.... du har liggende..?

>> Bramming
Avatar billede bramming Nybegynder
08. september 2002 - 23:39 #2
Hvis ikke kan det være en fejl-brændning... der har skyld i det...

og for det andet hvis det er det,,, er det så ik oz lidt ulovligt!??

>> Bramming
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
08. september 2002 - 23:39 #3
har både prøvet med min original og 3 forskellige piratkopier
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
08. september 2002 - 23:42 #4
HAR købt en original version af Windows XP!!! kan sågar få den billigere med studielicens, så jeg HAR skam et lovligt produkt!
Avatar billede bramming Nybegynder
08. september 2002 - 23:42 #5
Er du sikker på at din harddisk er ordentlig formateret?

>> Bramming
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
08. september 2002 - 23:45 #6
hvad tænker du da på? "ordentlig formateret"?
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
09. september 2002 - 01:30 #7
Prøv at gå ind i biosen og "Load Setup defaults" .. det skulle gøre tricket med stor sandsynlig hed ! ;) har jeg hørt fra pålidelige kilder !
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
09. september 2002 - 01:31 #8
okay, brb, HÅBER JEG ;)
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
09. september 2002 - 01:57 #9
Det virker ikke... har prøvet med både "optimized setings" og "fail-safe setings", men min problem er det samme, min computer viser kun en blinkende cursor på en sort skærm, hvor den ellers skulle vise et windows-interface :'(
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
09. september 2002 - 07:33 #10
Men laver du en Opgradering eller en clean install .. CLean install er absolut fortrækkende opgradering går kun galt!
Avatar billede resten Nybegynder
09. september 2002 - 07:59 #11
Har du et andet grafik kort at prøve med ?
Avatar billede a.schou Nybegynder
09. september 2002 - 15:31 #12
Prøver du under installation at tilknytte den til et netværk med et domæne??
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
09. september 2002 - 20:15 #13
Nej, overhovedet ikke, den kommer slet ikke så langt :´(
Avatar billede mr.mox Nybegynder
10. september 2002 - 10:37 #14
svært at sige når man ikke selv sidder og kigger på installationen, men har set en del maskiner der fejlede ved installation samme sted, fordi den "gemmer" nogle informationer i bootsector på HD, som blev hængende selv efter en FDISK og formattering. Prøv med FDISK at ændre partitionsstørrelse for at tvinge den til at skifte dem eller prøv med "OFFDISK" fra nettet.
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
07. december 2002 - 19:32 #15
svarer selv for at lukke dette gamle åbne spørgsmål, jeg har aldrig fået løst problemet, blot fået ny hardware...