Avatar billede zonem Nybegynder
08. september 2002 - 00:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ustabil boot

Jeg har gang i samling af en lidt ældre maskine, men når man rører bundkortet, så ryger forbindelsen til maskinen. PSUen leverer 230W, og det er bl.a. en Duron 750MHz CPU. Hvis vi holder bundkortet i hånden, tænder maskinen, så er der ingen problemer.

Men hvis den sidder i kabinettet, så kan den ikke boote, uden man holder bundkortet på nogen helt specielle måder.

Kan det have noget at gøre med, at bundkortet ikke er spændt ordenligt fast i kabinettet, fordi det er kun 2 skruer, som holder det fast, da resten af gevindene er smadret! :/

Any suggestions ?
Avatar billede tf-uno Nybegynder
08. september 2002 - 02:57 #1
tror lidt det har noget at gøre med at der er jo minus i selve toweret... også  kortslutter det måske hvis bundkortet ikke sidder ordentligt... så prøv der for at ligge et eller andet mellem bundkort og tower,,,, F.eks. en avis eller sådan noget
Avatar billede amd Nybegynder
08. september 2002 - 10:00 #2
Det er sikkert fordi mobo rør ved kabinettet.
hvis du har sat de der afstands dutte på så prøv at sætte et stykke tape over dem alle og kør skruerne igennem, det hjælper tit!