Avatar billede noaz Nybegynder
06. september 2002 - 22:07 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af design..

ok, først vil jeg lige sige at der ikke findes nogen konkrete informationer på siden, der skal vurderes.
Det eneste der skal vurderes er designet.
I må gerne lige kigge lidt rundt på siden, så i ser siden i dens helhed.
Tak.

Link (flash):
http://noaz.frip.dk/index.asp?id=01

Link (uden flash):
http://noaz.frip.dk/index.asp?id=01&f=0
Avatar billede neteffect Nybegynder
06. september 2002 - 22:17 #1
Popup-vinduet er meget sjovt. Hovedsiden (uden flash) er ulæselig. Min skærm er 1024x1280 og farverne er korrekt indstillet.
Avatar billede noaz Nybegynder
06. september 2002 - 22:26 #2
hvordan ulæselig?
har du mulighed for at sende mig et screenshot?
n0az@hotmail.com
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2002 - 10:39 #3
Mørk tekst på sort baggrund. Det er derfor den er ulæselig. Samme her.
Avatar billede neteffect Nybegynder
07. september 2002 - 11:09 #4
noaz har fået sit screenshot.

Skrifttyper til skærm er konstrueret til at blive vist som positiv skrift (~lys på mørk baggrund). Derfor får "antialiasing" oftest den modsatte virkning, når skriften bruges som negativ (baggrunden bløder igennem).
Hvis man bruger negativ skrift, er det derfor nødvendigt at gøre den fed eller bruge større/tykkere skrift.
Avatar billede noaz Nybegynder
07. september 2002 - 12:09 #5
det er menuen der er ulæselig ikke?
jeg prøver lige med en anden farve..
Avatar billede neteffect Nybegynder
07. september 2002 - 12:37 #6
Rød på sort er helt ulæselig.
Lille spinkel hvid tekst på sort baggrund er næsten ulæselig.

Brug som udgangspunkt, at det skal være så nemt som overhovedet muligt for de besøgende at få udbytte af din hjemmeside. Der er jo ingen, der falder på numsen over sej sort baggrund længere. De fleste tænker vel "Nå, en til af den slags - det gider jeg ikke anstrenge mig for at læse, for så interessant er det vel heller ikke. Videre!".
Prøv for sjovs skyld at vælge noget af teksten med musen, altså bare træk ned over teksten. Se hvor meget lettere det pludselig bliver at læse det.
Avatar billede noaz Nybegynder
07. september 2002 - 13:04 #7
menuen er da ikke rød længere...
Avatar billede najz_ Nybegynder
19. september 2002 - 20:07 #8
Jeg syntes det er flot, men du kunne godt lave nogle mere Fest og farver, men ellers er det kanon lækkert, du skal bare sige til så skal jeg nok hjælpe dig for self. nogle points ;)

Just mail me.. eller accepter dette svar ;)
Avatar billede noaz Nybegynder
20. september 2002 - 17:15 #9
svar accepteret... ps. najz, hvis du har en email (eller msn) vil jeg gerne have hjælp... takker til alle...