Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
06. september 2002 - 21:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg købe ? Switch/Router

Hejsa , jeg skal lave et netværk mellem 3 eller 4 com derhjemme . Vi skal dele min adsl fra cybercity og en printer , det skal være sådan at alle , hver især kan bruge printer on internet . Jeg har hørt så mange forskellige løsninger (router , switch med printer server og ligende) . Den må koster omkring 1000 kr gerne lidt mere eller lidt mindre !!! Hvad skal man have af netkort 100 mb eller 10 mb ??? Håber at der er nogle som har nogle gode ideer , kan først svare i næste weekend , da jeg ikke er hjemme før !!!
Hvis i har nogle links ville det være meget fint !!
På forhånd tak !!
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. september 2002 - 22:01 #1
Du forbinder bare alt til en switch ... computere, ADSL forbindelse og printerboks. Køb en 10/100 switch, så kan du selv bestemme hvad du vil have af hastigheder...
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
06. september 2002 - 22:06 #2
Ja men findes der ikke nogle fede modeller og nogle knap så fede ??? Har i links til nogle i kan anbefale , evt en switch med print server !!!
Kom bare med en masse forslag !!!! På forhånd tak
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. september 2002 - 09:33 #3
Køb ikke en kombineret... køb en seperat switch og printserver. Skal det være billigt, kan jeg med god samvittighed anbefale:

switch: http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684657891 en god og stabil 8 ports 10/100 switch med lydløs drift.

printserver: http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1664577895  - udmærket "lige ud ad landevejen" printserver. Tag dig ikke af det kun er en 10mbit, da dette ikke er flaskehalsen. Har du brug for at kunne slutte flere printere til, kan du gå op i en http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1664577891 - men den er så lidt dyrere.

Generelt laver D-link udmærkede produkter til en billig penge. Jeg vil ikke anbefale dem i et driftkritisk miljø, men til hjemmebrug er det alt andet lige ganske udmærket. 2 års garanti er standard.

NanoQ
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
07. september 2002 - 15:37 #4
http://212.223.48.233/index2.cfm

rigtige gode produkter til en rimelig pris
vi kører selv med en printer server fra dem model fps-2111 txu
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
07. september 2002 - 15:42 #5
LevelOne 8 Port SohoCon Switch
10 /100Mbps Internal Power
FSW-2208TX    8 Port 10 /100Mbps Soho Switch

LevelOne 1 Port 10 /100Mbps
Pocket Printer Server
FPS-3001TXU    1 Port 10/100Mbps Printer Server

kun et forslag
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
07. september 2002 - 18:34 #6
Claus meyer er inde på noget af det rigtige , men hvad koster den med 4 porte ???
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
07. september 2002 - 20:40 #7
Jeg kan simpelthen ikke finde nogen der forhandler dem , eller en pris !!!
Kan i ?? Please en link !!! Evt pris .
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
07. september 2002 - 21:15 #8
Har fundet en pris på level one fbr 1401tx , den koster 1226 kr ved databutikken !!!
Kan man bruge D-Link Di 804 ? På samme måde 3 til 4 com og en printer , hvor det hele kan køre sammen . Det vil sige hvilken som helst computer tændea og kan gå på nettet og kan printe !!! Kan det lade sig gøre med Di 804 ????
Er der nogen der har en , som kan anbefale den ????
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. september 2002 - 21:53 #9
Jeg har selv en D-804, og kan sagtens anbefale denne. Du skal og købe en printserver til printeren, og forbinde denne til switchen i 804'eren. Husk på den kun har 4 porte, så du vil ikke kunne udvide netværket, uden at købe en ekstra switch.

NanoQ
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
07. september 2002 - 22:12 #10
smg har produkterne
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
07. september 2002 - 22:12 #11
smg.dk
Avatar billede hootersnemesis Nybegynder
08. september 2002 - 19:04 #12
hvordan giver man point , jeg vil gerne give claus mayer de 30 point ??
Jeg køber level one routeren
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
08. september 2002 - 21:02 #13
du opretter et ? med de 30 poing der et rettet til mig så svarer jeg på den .

vedr level 1 routeren så er det et godt køb da deres produkter er ret stabile vi har endnu ikke haft problemer med vores printer server

de har alt i netværks produkter hvis du mangler noget
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
09. september 2002 - 00:22 #14
under router vælg en af de 2 øverste de har indbygget firewall og nat