Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
06. september 2002 - 17:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode

En Win 2000 server med 95 arbejdsstationer opgraders til nye maskiner med Win XP. Hvorfor spørget XP om brugernavn til serveren når 95 klienterne ikke gør.
Der er ikke oprettet koder til nogle af maskinerne.
Er det admins pasword den spørger efter?
Avatar billede random_act Nybegynder
06. september 2002 - 17:28 #1
XP loger på domæner på en anden måde end 95. 95 er bare på domænet og XP loger på domænet.
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
06. september 2002 - 21:12 #2
OK kan man komme uden om den kode den spørger efter, problemet er at der er ikke oprettet brugere på serveren.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. september 2002 - 11:35 #3
Du har fat i et af de store security issues, der har eksisteret siden NT 4.0. 95 og 98 maskiner kan tilgå dit net uden af du som administrator har noget at skulle have sagt over det, de krever ikke at være oprettet først og de oprettes sig ikke på serveren, de tilgår bare nettet. Dette er grunden til at man ikke bør tillade 95 og 98 maskiner på sin net. Med NT 4.0 og opaf vil du vlive afkrævet en konto med administrator privilegier for at maskinen kan tilgå nettet.

En af måderne at undgå 95 og 98 maskiner på er at køre NTFS over hele linien
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
08. september 2002 - 21:31 #4
Det er meget godt men hvordan får man en XP maskine på der spørger efter en kode. Brugerlogon er ikke aktivt på 2000 server
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. september 2002 - 22:16 #5
Det har mig bekendt ikke noget at gøre med om brugerlogon er aktiv på serveren eller ej. Du får ikke en NT 4.0, win 2000 eller XP maskine ind i dit domæne uden af opgive en administrator konto med korrekt brugernavn og password, og der er intet du kan gøre ved det, hvis ikke jeg har forstået windows NT netværkskoncept helt forkert.
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
09. september 2002 - 07:45 #6
Det var bare det jeg ville være helt sikker på, så hvis der skal nye maskiner på nettet er de nødt til at køre Win 95/98
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. september 2002 - 16:48 #7
Hvis du vil ungå at skulle give et administratorlogon, så er svaret ja, men din sikkerhed er stærkt begrændset af at du tillader win95/98 maskiner i dit net. disse to operativsystemer er ikke netværksoperativsystemer og har derfor ikke de nødvendige sikkerhedsfaciliteter