Avatar billede breum Nybegynder
05. september 2002 - 11:40 Der er 16 kommentarer og
5 løsninger

Skal jeg bruge et program til videocd

Jeg har en cd der vist er videocd-format
Der er følgende mapper på
CDDA
CDI
KARAOKE
MPEGAV
SEGMENT
VCD

i MPEGAV er filen Music01.dat der er så stor at den må være filmen.

Men jeg kan ikke afspille den, der er forfærdelige hakker og mislyde - mangler jeg mon et codec? eller et videocd-program?
Avatar billede prodic Mester
05. september 2002 - 11:47 #1
Prøv med PowerDVD - det kan være at den kan hjælpe dig.
Avatar billede breum Nybegynder
05. september 2002 - 12:21 #2
WinDVD kan ikke afspille dem så mon PowerDVD kan?
Avatar billede breum Nybegynder
05. september 2002 - 12:29 #3
Mediaplayer kan godt afspille filmen, men lyden skratter og billedet hakker
Avatar billede mickey777 Nybegynder
05. september 2002 - 12:31 #4
Typen er en VCD, som PowerDVD og Microsofts MediaPlayer godt kan åbne.

For at få Microsofts MediaPlayer til at åbne Music01.dat filen, skal dette gøres manuelt ved at fortælle programmet, hvor filen ligger. Dvs. ved at klikke på åben menuen og specificer hvor filen ligger. Efter at have trykke på ok, vil filen automatisk kunne ses.
Avatar billede breum Nybegynder
05. september 2002 - 12:44 #5
Avatar billede random_act Nybegynder
05. september 2002 - 12:55 #6
Windows Media Player plejer at brokke sig over .dat filer. Den skal over på harddisken først og så omdøbes til .avi eller .mpg. Den kan også bare vises med et DVD program.
Avatar billede breum Nybegynder
05. september 2002 - 12:59 #7
har omdøbt til .mpeg Det gør ingen forskel
Mediaplayer åbner den og filmen afspilles, man kan lige antyde filmen og lyden, men det er domineret af støj på billede og lyd.
Avatar billede breum Nybegynder
05. september 2002 - 13:00 #8
Har prøvet:
WinDVD
Windows Media Player
VCD Powerplayer

Alle kan åbne og vise filmen, men med ovennævnte støj.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2002 - 13:18 #9
Det lyder som om du har fået dig en VCD i dårlig kvalitet. Hvad er det for en film ???
Avatar billede breum Nybegynder
05. september 2002 - 14:12 #10
Nej kvaliteten er udemærket i en almindelig DVD-afspiller - det er kun i min PC de er grimme (det er 3 film)
Avatar billede hermandsen Juniormester
05. september 2002 - 14:46 #11
Måske kan du omkonvertere dem med TMPGEnc eller VirtualDub... Prøv en gang... Jeg mener da i hvert fald at VirtualDub kan klare VCD og det skulle undre mig meget hvis TMPGEnc ikke kunne...

Du kan reencode den i TMPGEnc eller lave den om til AVI/DivX med VirtualDub...
Avatar billede hermandsen Juniormester
05. september 2002 - 14:47 #12
Har du eventuelt prøvet at flytte filen til harddisken og afspille den derfra?
Avatar billede breum Nybegynder
05. september 2002 - 15:02 #13
Hermandsen> Ja jeg har flyttet dem til harddisken. Jeg prøver nu VirtualDub.
Avatar billede breum Nybegynder
05. september 2002 - 15:13 #14
Virtualdub siger at den ikke kan encode mpeg-2
Avatar billede breum Nybegynder
05. september 2002 - 15:47 #15
det virker heller ikke med
Etymonix SoftReel MPEG-2 Video Decoder 1.0 installeret
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. september 2002 - 00:11 #16
Aha...
Prøv lige FlaskMPEG en gang... Den kan nemlig klare MPEG-2...

www.flaskmpeg.net

Manden bag VirtualDub nægter simpelthen af tilføje MPEG-2 support på sit program... Det står endda i hjælp-filen! :)
Tror han er bange for at folk begynder at bruge det til DVD-ripper og så han ikke må offentliggøre det mere, hvilket jo egentlig også ville være noget skidt! ;)
Avatar billede breum Nybegynder
06. september 2002 - 11:32 #17
FlaskMPEG siger at det ikke er ne MPEG-1 eller MPEG-2 fil
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. september 2002 - 14:23 #18
Hva' sulen er det for noget du har fået fat i?!? :D

Prøv at kigge dig lidt omkring på www.vcdhelp.com
Jeg mener at der findes et program der hedder EasyVCD (er ikke sikker), og det kan måske trække filen ud af en VCD... Det er da et forsøg værd! ;)
Avatar billede zorro4ever Nybegynder
10. september 2002 - 13:11 #19
Hvis det er en .Dat file som du skal have lavet om så tag og bruge et program som hedder vcgear eller vcdgear.
Det kan omforme DAT -> MPEG m.m.
Avatar billede zorro4ever Nybegynder
10. september 2002 - 13:17 #20
Her er et link til hjemmesiden: http://www.vcdgear.com/
Avatar billede breum Nybegynder
16. januar 2003 - 10:30 #21
Intet af ovenstående virkede, lidt points alligevel som tak for forsøgene