Avatar billede ultraflex Nybegynder
04. september 2002 - 22:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor skal jeg skrive / efter et directory i min URL?

Jeg kører Debian med Apache.

Når jeg skriver en url på et directory på min webserver SKAL jeg skrive / til sidst. Ellers kan den ikke finde siden. Jeg tror den prøver at finde en fil der hedder det pågældende mappenavn.

Nogle ideer?
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
04. september 2002 - 22:18 #1
*lytter med*
Avatar billede dank Nybegynder
04. september 2002 - 22:22 #2
Du har fuldstændig ret i dine antagelser. Uden / er det bare filen den forsøger at finde.. se her:

www.1go.dk/aaa

som er en fil :ø|
Avatar billede dank Nybegynder
04. september 2002 - 22:25 #3
???
Avatar billede ultraflex Nybegynder
04. september 2002 - 22:25 #4
Ja, så har vi det på det rene, men er der nogen der her en ide til at den skal finde mappen i stedet?
Avatar billede dank Nybegynder
04. september 2002 - 22:28 #5
Prøv at oprette et alias i httpd.conf filen (utestet)
Avatar billede dank Nybegynder
04. september 2002 - 22:29 #6
.... Hvorfor blev svaret afvist ?
Avatar billede ultraflex Nybegynder
04. september 2002 - 22:38 #7
Hvad mener du med alias? Hvad skal jeg skrive? Jeg er ikke så hård til Linux endnu.

Angående at du blev afvist, så havde jeg nok ikke gjort det så klart, men jeg søgte en løsning på mit problem mht. at man SKAL skrive /.
Avatar billede dank Nybegynder
04. september 2002 - 22:41 #8
Ja jeg kunne godt fortælle dig hvordan du laver et alias.....

ja det er muligt du gjorde det - men det skrev du jo ikke noget om.. Så må du blive bedre til at formulere dine spørgsmål: Et svar bliver ikke bedre end det spørgsmål der stilles. Ikke mindst fordi der rent faktisk sidder folk i den anden ende og prøver at hjælpe dig..

Nå.. Men du finder nok ud af det.. Pøj pøj..
Avatar billede pbudk Nybegynder
04. september 2002 - 22:43 #9
Ret

UseCannonicalnames on
til
usecannonicalnames off

i httpd.conf

genstart derefter apache
Avatar billede pbudk Nybegynder
04. september 2002 - 22:45 #10
ah helt præcist:

UseCanonicalName off
Avatar billede ultraflex Nybegynder
04. september 2002 - 22:48 #11
Jeg kan kun give dig ret, men det var desværre for sent at jeg blev opmærksom på mit utydelige svar. Beklager.

Jeg er meget taknemmelig for svaret, og at det var så hurtigt, men det hjalp ikke på mit problem. Burde jeg give dig point, da det jo ikke er din skyld? Er det normal kotume?
Hvis du eller en anden fortæller mig hvordan man laver et alias, og det virker, så får du selvfølgelig pointene.
Avatar billede dank Nybegynder
04. september 2002 - 22:52 #12
tjaaee.. det er jo som man tager det.. men det er i alle tilfælde ikke min skyld at dit ? var lidt ringe formuleret. Det er pi.... mig lidt af er at man rent faktisk sidder og spilder tiden med at svare forkert fordi spørgsmålet er forkert skruet sammen.. Når man deltager i så mange spørgsmål som jeg gør - ville du forstå hvor frustrerende det er når det sker.
Avatar billede ultraflex Nybegynder
04. september 2002 - 22:52 #13
Tusind tak, pbudk. Lige hvad jeg søgte. Svar lige, så jeg kan give dig points =)
Avatar billede dank Nybegynder
04. september 2002 - 22:55 #14
(Men husk det næste gang du opretter et spørgsmål - så gider man måske ikke ulejlige sig med at hjælpe...)

Over & Out...
Avatar billede pbudk Nybegynder
04. september 2002 - 22:58 #15
Det var så lidt :o)
Avatar billede ultraflex Nybegynder
04. september 2002 - 23:03 #16
dank > Jeg ved det godt. Undskyld ulejligheden!