Avatar billede teit Nybegynder
04. september 2002 - 20:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er det nødvendigt med digitalvideo?

Jeg står og skal have et videokamera til at optage nogle sportskonkurrencer. Efterfølgende skal det redigeres og uploades på en hjemmeside.
Er det nødvendigt med digitalt videokamera eller kan et alm. benyttes? Prisforskellen er jo betragtelig så jeg håber lidt at man kan benytte et analog videokamera. I så fald hvad vil forskellen være?
Håber der er nogle der har et svar.
Avatar billede hermandsen Juniormester
04. september 2002 - 21:16 #1
Du kan sagtens benytte et almindeligt... Så skal du bare ha' et capture-kort som du kan rippe videoen med bagefter... Her får du sandsynligvis et kvalitetstab, men det må du så bære over med! :)
Avatar billede sohl Nybegynder
04. september 2002 - 23:17 #2
hvis man nu har har et digitalt tv-in på sit grafik kort er det vel ikke nødvendigt med et capture-kort >> er det ikke rigtigt?
Avatar billede teit Nybegynder
04. september 2002 - 23:18 #3
Findes der en website der beskæftiger sig med den slags problemer, hvor man evt. kan hente mere info?
Avatar billede hermandsen Juniormester
04. september 2002 - 23:30 #4
>>sohl
Joooh, den er god nok... Dog er der ofte problemer med indgangen på sådanne grafik-kort (se bare antallet af spørgsmål på Eksperten omkring det emne), og så er det jo heller ikke sikkert at teit har en video-indgang...

Hvad teit i hvert fald skal passe på er når hana overfører fra cam til computer, for der kan virkelig komme en kvalitetsforringelse så det siger spar 2!!!