Avatar billede dtn Nybegynder
04. september 2002 - 17:18 Der er 7 kommentarer

Synkronisering af mapper

Hej,

Vi har flere forskellige servere i vores VPN netværk. Da vi har mange tunge filer som køre igennem VPN hverdag, så tænker jeg på, ikke om man sætte nogle bestemte mapper til, at de synkronisere hinanden om natten, derved formindske vores trafik om dagen. Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. september 2002 - 17:50 #1
Ja, lav en .bat fil som kopiere filerne og lige det så ind som en schedule ... så kan du kopiere filerne hvornår du ønsker det.
Avatar billede tpoulsen Nybegynder
05. september 2002 - 23:19 #2
Du kunne bruge Stones KopiKontrol, det er et KANON program.. Lige som alt andet han laver. Det er genialt til formålet.
http://www.stoneware.dk
Avatar billede jansimon Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:27 #3
Du kan løse problemet ved at oprette et DFS med de tunge filer. Dernæst oprette alle lokationer i selvstændige sites og sætte Site-replikeringen til kun at køre på bestemte tidspunkter.

/Jan Simon
Avatar billede itognet Nybegynder
17. december 2002 - 11:21 #4
det er nok nok en helt anden retning jeg vil pege hen imod.

Det kommer meget an på hvad det er for en slags "tunge" filer du har med at gøre. F.eks. hvis det er tunge database filer vil du med stor success vinde meget med terminal server eller en citrix server.
Men som altid har det jo en pris.
Avatar billede dtn Nybegynder
13. januar 2003 - 22:09 #5
> tpoulsen > hvordan kan man lave en schedule med programmet?

> Jansimon > Det lyder lidt for avanceret for mig, hvis du vil præcisere mere vil det være kanon!
Avatar billede tpoulsen Nybegynder
15. januar 2003 - 00:35 #6
Hej igen. Du skal bruge KopiKontrol 2 BETA1 (Den eneste der kan Scheduleres).

Her er et uddrag af Hjælp-Filen:

Start job fra kommandolinie

KopiKontrol kan startes med en kommandolinie til kørsel på bestemte tidspunkter med fx Windows Planlagte opgaver.

Kommandoen består af stien til KopiKontrol efterfulgt af den fil, der skal køres, og endelig en kommando.

Komandoer
Der er to kommandoer:

"/t" som står for Test. Jobbet køres igennem uden at der reelt foretages kopiering svarende til kommandoen Information.

"/r" som står for Run. Jobbet gennemføres svarende til kommandoen Start i hovedvinduet.

Eksempel
C:\Programmer\KopiKontrol\CopyCtrl.exe "C:\Dokumenter\Backup af alt.ccd" /t

Bemærk, at hvis der er mellemrum filsti eller -navn, skal strengen sættes i citationstegn som i ovenstående eksempel.

_Slut på Hjælpefil_

Du kan Evt. Lave en BAT fil med den ovennævnte streng i, og så bruge Windows "Planlagte opgaver"

Håber de forklarer..... Ellers spørg igen :-)

Poulsen
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:44 #7
lukketid