Avatar billede webgeniet Nybegynder
04. september 2002 - 12:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gendanner man scandisk's FILE????.CHK?

Der var problemer med min harddisk og jeg kunne ikke se nogle af mine data'er, men harddisken viste at pladsen var optaget og derfor at filerne stadig eksisterede. Så kørte jeg Windows Scandisk i XP og den fandt mine filer, men lavede dem om til 19 gb af filer ved navnet FILE????.CHK og en mappe kaldet FOUND.000
Hvordan får jeg mine filer frem igen...
Jeg gir yderligere 500 point hvis jeg får et hurtigt rigtigt svar.
Avatar billede dmcn Praktikant
04. september 2002 - 12:13 #1
Bemærk venligst: 200 point er maximum du kan udlove - er løsningen mere værd, henvises du til www.sharskforum.com.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. september 2002 - 12:15 #2
CHK filer er blot flade filer, hvor data fra ubekendte steder på harddisken bliver samlet.

Som oftest kan du ikke bruge det til noget, men med en teksteditor kan man gå ind og læse teksten og se, om der er noget der er værd at gemme.

Er det databasefiler eller lignende, skal du have professionelle folk til at se om der er noget der kan reddes.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
04. september 2002 - 12:20 #3
kunne man forestille sig at du brugte XP indbyggede gendannelsesprogram til at komme retur til brugbare data ? Ved ikke hvordsan den opfører sig efter et crash.......
Avatar billede double-g Juniormester
04. september 2002 - 12:32 #4
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. september 2002 - 15:56 #5
Uncheck programmet ser faktisk fornuftigt ud.... Der kan du redde en god portion af dine word filer og grafik filer (m.fl.) uden den store indgriben. Desværre kan den jo ikke navngive filerne med det oprindelige navn, så under alle omstændigheder er det et møjsommeligt manuelt arbejde.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
04. september 2002 - 16:01 #6
Jeg har kigget på uncheck og kører den nu på min harddisk, men det ser ud som om, at nogle filer kommer ud værende ødelagte. Samtidig bliver alle filerne placeret i samme mappe med samme navn.
Jeg belønner gerne double-g for det svar, men jeg vil meget gerne, hvis der er andre, som kunne tænkes at have et svar.
Jeg giver gerne op til 1000 point.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
04. september 2002 - 16:01 #7
www.sharskforum.com er nede, så det her sted er det eneste sted jeg kan lede efter svar.
Avatar billede dmcn Praktikant
04. september 2002 - 16:04 #8
webgeniet : At sharksforum.com er nede, ændrer ikke ved det faktum, at 200 point er *max* for et spørgsmål.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
05. september 2002 - 12:30 #9
Jeg er desperat. Jeg giver 2000 point til den, som kan besvare spørgsmålet perfekt...
Avatar billede dmcn Praktikant
05. september 2002 - 14:40 #10
Forstå nu, at du *ikke* må give over 200 point!
- n0rmality, coadmin
Avatar billede double-g Juniormester
05. september 2002 - 19:09 #11
Når UnChek ikke kan redde en fil, så kan det skyldes at den ikke kender pågældende filtype.

"You can add more file types by dropping known good sample files on the program or by modifying the INI file."

men hvis den godt kan redde andre filer af samme filtype, så hjælper ovenstående naturligvis ikke.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
05. september 2002 - 21:06 #12
Det har jeg set og tilføjet mine filtyper. Det er ikke det der er problemet. Mange af filerne bliver kurrupte og ødelagte.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. september 2002 - 10:03 #13
Så er det nok desværre fordi, de ER ødelagte. Det er jo ikke bare en besværlig øvelse, når der sker et harddisknedbrud. Det er faktisk en fejl, der i værste fald gør al data ubrugelig.

Du skal derfor prise dig lykkelig, at noget af data trods alt kan reddes.

Hvis data betyder så meget for dig, bør du tage harddisken ud NU (lad være at bruge den mere), og så kontakte http://www.ibas.dk - de er professionelle i faget og kan formentlig hjælpe dig 1000 gange mere end almindelige programmer kan.