Avatar billede appel Novice
03. september 2002 - 17:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 pc´er til en hub ... newbie spørgsmål

jeg tænker på at koble to pc´er til mit kabelnet. Jeg har en 4 ports hub. Mit problem er at jeg ikke ved om det så kræver at den ene af pc´erne skal være tændt for at den anden kan komme på nettet? og om der kommer eventuelle konflikter hvis begge pc´er er på nettet samtidig??
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
03. september 2002 - 17:11 #1
Det kræver det for det du har er ikke en router men et modem. Dvs. at din ene pc skal lege router
Avatar billede aggehund Nybegynder
03. september 2002 - 17:30 #2
Prøv! Hvis det ikke virker er det fordi (som mikkel siger) at du har et modem og ikke en router. Men det kan også være en forkert opsætning på selve maskinen. - og som det 3 kan det være at du kun har 1 dynamisk IP adresse, dvs at kun den ene computer kan være på - det er så den eneste konflikt der er mellem de 2 computere.

Mvh Morten
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
03. september 2002 - 17:48 #3
Morten >> men hvis der dym. ip så kræver det vel bare at den pc der ikke hoster forbindelsen har en fast ip som eks 192.168.1.1 og den anden køre også får fast eks. 192.168.1.0 og man så benytter udbyderens DNS på den der hoster og benytter ip 192.168.1.0 som gateway på den ande pc??
Avatar billede aggehund Nybegynder
03. september 2002 - 17:50 #4
Hvem hoster du internet hos?!
Avatar billede aggehund Nybegynder
03. september 2002 - 17:54 #5
Det kan du godt, hvis du skal lade det køre igennem den ene computer..! - Men du skal også have et program der kan få den primære computer til at virke som en router.. så den anden kan finde den via Gateway! - Jeg kan anbefale WinRoute! (lidt gammelt - men det virkede for mig)!
Jeg ved ikke lige hvordan kabelnet virker, men det lyder somom det er samme måde som det gamle analoge modem!?`

Mvh Morten
Avatar billede appel Novice
03. september 2002 - 18:00 #6
Det er igennem www.galnet.dk.
Det er dynamisk ip, men de arbejder med at tilbyde fast ip.
Vil det sige at det er muligt via en switch at undgå at en af pc´erne skal være tændt?
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
03. september 2002 - 18:01 #7
nej... kun med en router
Avatar billede aggehund Nybegynder
03. september 2002 - 18:02 #8
Hvis du har internet via en router, så behøver du ikke at have begge compuetere tændt for at gå på nettet med en switch - den sammensætter alle netkablerne til 1 enhed så alle compuetere kan forbindes til alt på nettet!

Mvh Morten
Avatar billede appel Novice
03. september 2002 - 18:27 #9
vil det sige at hvis jeg vil have 2 computere koblet til mit kabelmodem og jeg vil undgå at en af dem skal være tændt, så SKAL jeg have en router? Jeg ser de er noget dyrere end en hub eller switch...
Avatar billede appel Novice
03. september 2002 - 18:29 #10
jeg er lige lidt langsom i betrækket, aggehund har sgu svaret på det adskillige gange :-)
Avatar billede aggehund Nybegynder
03. september 2002 - 18:31 #11
jaa.. Det er de.. det er fordi de skal kunne lidt mere ... - det skal kunne dele trafikken op - noget jeg ikke er helt sikker på, er om de kan tilsluttes alle forbindelser.. men det kan man spørge om kvalificeret om - fx en forhandler!

Mvh Morten