Avatar billede narkona Praktikant
03. september 2002 - 16:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Del internette til 2 pc'er

jeg har adsl som sidder i min pc med 1 stk netkort, yderligere har jeg endnu et netkort, som sidder via et crossed twsted pair kabel, den anden maskine kører win98, min kører win2000

De kan godt finde hinanden, jeg kan komme på nettet, den anden kan godt logge på mesenger, men ikke komme på nettet (altså surfe via internet explorer)

hvad kan problemt være??

jeg har højreklikket på min adsl forbindelse og aktiveret deling af internetforbindelse
Avatar billede no_doubt Nybegynder
03. september 2002 - 16:47 #1
så skal du sætte ip'erene op og oprette en forbindelse fra den uden internet, at den skal gå igennem "hosten" for at komme på nettet.
Avatar billede narkona Praktikant
03. september 2002 - 16:53 #2
jeg har allerede sat min ip til 192.168.0.1 og den anden har så ip 192.168.0.2, dens gateway er så ip på den første maskine, som jeg ALTID har gjort det før, men det funger IKKE!!!!
Avatar billede no_doubt Nybegynder
03. september 2002 - 16:56 #3
prøv gateway 255.255.255.0
Avatar billede narkona Praktikant
03. september 2002 - 17:03 #4
jamen når nu at messenger fungerer???? betyder så ikke at der er hul igennem???

hvorfor 255.255.255.0 ?? forklaring?
Avatar billede konex Nybegynder
04. september 2002 - 08:41 #5
Windows 98 maskinen skal være sat til at den skal hente ipen automatik.
Avatar billede narkona Praktikant
04. september 2002 - 14:29 #6
hvorledes kan det være at messenger kan finde ud af det???? er det fordi at den pr automatik er sat til at finde IP automatisk???
Avatar billede tsn Nybegynder
08. september 2002 - 21:08 #7
xproxy