Avatar billede droopy Nybegynder
03. september 2002 - 10:37 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Standby på server

Hej Eksperter

Jeg sidder her med en server som vi bruger som gateway. Men har et problem. I ved at nogle maskiner slår strømmer fra til skærmen når der er gået en vis tid. Det gør den her server også. Men når så skærmen slukker lukker den også ned for net forbindelsen. Dvs. alle vores maskiner går offline fra internettet.

Hvordan ændre man opsætningen i Red Hat så den ikke gør det med at slukke for strømmen og går i standby. ??

-DroopY
Avatar billede dank Nybegynder
03. september 2002 - 10:44 #1
# setterm -blank [minutter]

f.eks.

# setterm -blank 60

Måske kan du helt slå det fra ved værdien 0 - har aldrig prøvet

se også

# man setterm
Avatar billede droopy Nybegynder
03. september 2002 - 10:45 #2
hvor finder jeg det der henne du skriver ?
Avatar billede kjalle Nybegynder
03. september 2002 - 10:52 #3
det skriver du i kommandolinjen!
Avatar billede dank Nybegynder
03. september 2002 - 11:04 #4
Droopy: Åbn et konsolvindue eller log på via SSH

Skriv

setterm -blank 0

Det er det hele
Avatar billede dank Nybegynder
03. september 2002 - 11:07 #5
( Jeg går ikke ud fra at du har noget grafisk på din maskine - når det er en server )
Avatar billede droopy Nybegynder
03. september 2002 - 11:09 #6
dank: Har lige prøvet det og det ser ud til at det virker. :)

Du får de 50 Point for svaret. :) og Kjalle får 10 for det indlæg han kom med. :)

-DroopY
Avatar billede dank Nybegynder
03. september 2002 - 11:13 #7
Fair nok.. Tak for point :)