Avatar billede daki Juniormester
03. september 2002 - 08:20 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Søger efter DHCP ved genstart

Hej

Da jeg mødte her til morgen, opdagede jeg at nogen havde kommet til at afbryde strømmen til vores server :-((

Når jeg starter serveren, starten det også normalt, men på et tidspunkt begynder den at søge efter DHCP og efter et stykke tid kommer følgende fejlmeddelse:

PXE-E51: No DHCP or BOOTP offers received

PXE-M0F: Exiting Intel PXE ROM
Error loading operating system

Havd er der gået galt ??
Avatar billede konex Nybegynder
03. september 2002 - 08:28 #1
Den har ikke set harddisken

prøv at genstart det virker som regle for mig, hvis ikke sluk helt for den og vent ca 5 min. og start så igen.
Avatar billede kmjensen Nybegynder
03. september 2002 - 08:29 #2
Det er med stor sandsynlighed, i din bios at den står til at boote via network, så laver den flg. fejl, lav det om og du vil starte op som normalt.
Avatar billede daki Juniormester
03. september 2002 - 08:45 #3
Har lavet om i BIOS
Nu får jeg denne fejl:
1962 Drive does not contain a valid boot record.

Kan jeg prøve at fjene HD og sætte den i igen ??
Avatar billede stigterp Nybegynder
03. september 2002 - 09:01 #4
Måske sidder der en diskette i 3,5" drevet.
Avatar billede kmjensen Nybegynder
03. september 2002 - 09:03 #5
Det kan være en diskette i floppy drevet, eller hvis du kører med RAID fejl på raid, så piller du den ene disk ud og ser om den kommer i luften.
Prøv det !!
Men tjek lige om der sidder en floppy i først.
Avatar billede daki Juniormester
03. september 2002 - 09:08 #6
Jeg har kun en HD i maskinen.
RAID, hvad er det ?
Der var ingen diskette i drevet.
Avatar billede daki Juniormester
03. september 2002 - 09:10 #7
Hvis jeg skal til at geninstallere/reparere  mister jeg vel alle min brugere og scripts mm. ?
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. september 2002 - 09:16 #8
Hvis du skal geninstallere så ja.. Ved en rep nej..

Du kan være ude på dybt vand lige nu.. Især hvis backup er navnet på en by i Rusland.. Men alt i alt vil jeg, hvis maskinen er vital, ikke rode med den mere selv, men sende bud efter en der ved lidt mere om hvad han laver.

Du kan komme til at gøre skaden værre hvis du kommer til at gøre noget forkert. Eftersom det nok ikke er ALLE oplysninger vi får her, kan du komme i en situation hvor du får et råd, som kan gøre at det bliver værre.

Så få fat i en konsulent i stedet for at lege selv, medmindre du er HELT sikker på hvad du laver.
Avatar billede daki Juniormester
03. september 2002 - 09:19 #9
Kunne det tænke sig, at den ikke kan boote da der ikke er nok fri MB på system-partitionen.
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. september 2002 - 09:20 #10
nope
Avatar billede kmjensen Nybegynder
03. september 2002 - 09:26 #11
Jeg har selv arbejdet som konsulent, og jeg kan kun give dinkie ret, og ikke for at genere nogen, men jeg tror heller ikke selv at du skal rode mere med det, alene det faktum at du kun har en disk i er ret kritisk nu.
RAID er en spejling af diske for at sikre hvis en disk går i stykker kan man køre videre. Issuet omkring backup, som Dickie også kommer med er ret væsentligt lige nu.
Det kan være en lille ting, men du kan også i værste tilfælde have en disk der er død !!!
Avatar billede daki Juniormester
03. september 2002 - 09:27 #12
I går havde jeg opdateret et program, som nogle af brugerne benytter. Efter opdatering genstartede jeg og det virkede fint. Men altså her til morgen vil den ikke starte.
Avatar billede daki Juniormester
03. september 2002 - 09:44 #13
Jeg får besøg af en konsulent inden for den næste time, vender tilbage når han har set på sagen.
Avatar billede dinkie Nybegynder
03. september 2002 - 09:52 #14
Smart valg. ;o)
Avatar billede daki Juniormester
03. september 2002 - 13:11 #15
Har nu fundet ud af problemet :-)

Jeg har anskaffet mig programmet Paragon Partition Manager 5.0. Dette program har en Boot Manager, efter jeg har aktiveret denne 'boot disk', kunne jeg vælge hvilket drev jeg ville boote fra. Og serveren kører bare der ud af.

Mærkeligt men sandt !!!!

Points til konex og kmjensen
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
05. november 2002 - 15:26 #16
daki >> "kunne jeg vælge hvilke drev jeg ville boote fra" Hvor gammel en spand har du, alle nyere pc'er kan man selv vælge det under BIOS. :o)