Avatar billede fordfairlane Nybegynder
11. september 2000 - 10:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Logon i Win98

Jeg havde et mindre problem med Win98 så jeg lavede en geninstallering oven i den gamle. Men nu logge den mig på med et blankt brugernavn, så jeg er nødt at logge af og herefter logge på igen. Hvordan ændre man det ??
Avatar billede renis Nybegynder
11. september 2000 - 11:06 #1
Bare skriv navnet første gang du logger på og ingenting i password (hvis du ikke vil have password), så står det der næste gang du logger på
Avatar billede svenderik Nybegynder
11. september 2000 - 11:07 #2
gå ind win98 kataloget.
skriv dir *. pwl
Du vil nu kunne se dit brugernavn.pwl samt alle andre der har logget inde på din pc.
Derfor skriv nu

del *. pwl eller del brugernavn.pwl.
Næst gang du logger på vil du blive bedt om
at lavet et nyt bruger navn.

Alternavtiv kig i regedit under under login.
Avatar billede fordfairlane Nybegynder
11. september 2000 - 11:13 #3
Beklager, men har forsøgt uden at det virker.
Jeg har også ændret login i RegEdit til 00 uden at det havde nogle virkning.
Avatar billede prodic Mester
11. september 2000 - 11:24 #4
ford : jeg følger lige med, da jeg sidder med samme problem, og ikke selv har fundet en løsning. har næsten prøvet alt. Jeg regner med at det er når du genstarter win98, at den logger på uden brugernavn, og man så skal logge af for at logge på. Jeg lavede nemlig samme fejl, som dig med at installere oveni.

btw Rart endelig at se et ordenltligt brugernavn, efter en god film. Show me your boots...
Avatar billede maagen Nybegynder
11. september 2000 - 11:28 #5
hmmm...

Prøv at gå ind i kontrol panel >> netværk - Hvad står der om logon der?

Er der sat noget netværk op? Prøv evt at installere noget netværk (hvis ikke det er gjort) - det kan muligvis gøre lidt forskel.
Avatar billede codemon Nybegynder
11. september 2000 - 12:07 #6
åbn brugere i kontrolpanel, hvis du kan se brugeren du benytter så redigér et eller andet i den så den bliver opdateret. Beder den om at oprette bruger som det første så opret en, så vil du kunne se de andre.

Codemon
Avatar billede fordfairlane Nybegynder
11. september 2000 - 12:12 #7
prodic: Jeps fed film og har selv en 63\' fairlane.
Anyway. Jeg har prøvet at afinstallerer netværk for så at installer det igen uden at det hjalp.
Der ikke sat nogle bruger op.

Ellers nogle med et godt bud.....?

Avatar billede helkaer Nybegynder
11. september 2000 - 14:10 #8
Jeg går ud fra, at du har checket Windows adgangskode og slået faciliteten fra (dvs. fjernet kodeord). Jeg har samme problem, når jeg sætter nye pc\'er op til at køre Novell netværk - den vil alligevel prøve at logge på Windows hver gang, en ny bruger skal bruge pc\'en. Første gang trykker man bare enter som kodeord - men hvis det smutter, så skal man fjerne kodeordet (kontrolpanel, Windows adgangskode).
Avatar billede tommyv Nybegynder
11. september 2000 - 18:11 #9
Er primært netværkslogon under netværk i kontrolpanelet sat til windows-logon?
Avatar billede teknik Juniormester
19. oktober 2000 - 20:15 #10
..Problemet er vist præcis det, som tommyv hint\'er til.

I -kontrolpanel, -Netværk er der et vindue nede for neden.

Hvis der står \"windows logon\" i dne rude, så ryger man bare lige ind, som \"standard brugeren\".
For at komme tilbage til normalt logon, hvor ens brugernavn vises ved opstart, og man skal indtaste sin kode.
-Så skal indstillingen rettes fra:
\"windows logon\" til
\"Klientprogram til Microsoft netværk\"

That\'s it!

mvh :-)
Teknik
Avatar billede fordfairlane Nybegynder
20. oktober 2000 - 11:43 #11
Teknik: Sorry, men der står Klientprogram til Microsoft Netværk. So that\'s not it.

Avatar billede helkaer Nybegynder
20. oktober 2000 - 13:07 #12
Hvis du benytter klientprogram til Microsoft netværk (og det tyder det jo på), så må du også have en netadapter installeret. Bruger du den? Dvs. kører du netværk? For i så fald skal du jo angive et eller andet login.
Men jeg går ud fra, at du ikke kører netværk. Så skal du afinstallere, dvs. slette alle linier under kontrolpanel, netværk. Det, du evt. har installeret af netkort, opkaldskort osv. vil den så installere igen af sig selv. Check, om den lægger et netkort ind igen. Det skal så disables i bios og evt. i enhedshåndtering under kontrolpanel, system.
Herefter kan du fjerne klientprogrammer, som du alligevel ikke skal bruge til noget og den bør så kunne finde ud af, at du IKKE kører netværk og ikke komme med login. Men sørg alligevel for at få slettet Windows adgangskode under kontrolpanel, adgangskode. Det gør du ved at ændre den nuv. kode til blank.
Avatar billede fordfairlane Nybegynder
21. oktober 2000 - 16:05 #13
Ok here goes...
Jeg sidder som netværkadministrator over et \"mindre\" netværk på 75 pc\'er. Det har tidliger været således at når en pc begyndte at blive \"syg\" at så geninstallerede vi win 95 over den gamle, men efter at vi har fået nye pc\'er med win 98SE på har dette ikke længere været muligt uden at ovenstående sker.
Avatar billede helkaer Nybegynder
23. oktober 2000 - 09:00 #14
Ok - det meldte historien jo ikke noget om. Men så vil jeg henvise til mit første svar. Når du logger på en pc første gang (og det gælder for hver bruger, der logger på den), vil den spørge om Windows logon efter din normale klient, hvad det så måtte være (jeg har kun erfaring med Novell - måske er det anderledes for andre). Vær opmærksom på at slette de ***, der står angivet i kode og tryk enter/klik ok. Så vil du ikke få Windows logon op mere. Hvis du ikke får det gjort men af vanvare taster et kodeord, så gå efterfølgende ind i kontrolpanel, adgangskode og bed om at ændre kodeord, hvor du angiver det nye kodeord til at være ingenting. Det virker hos mig - og jeg har oplevet det samme med både Win95 og 98 i forskellige udgaver. Hvis du ikke kender koden til Windows, fordi en bruger har tastet den ind (det er en god til som administrator at sørge for, at det ikke sker!), så må du gøre, som svenderik skriver - jeg har ikke prøvet det, men det lyder da rimeligt.
Avatar billede teknik Juniormester
23. oktober 2000 - 19:09 #15
>>FordFairlane
Klientprogram t. Logon er det til microsoft network.
...I kører vel ikke med Novell, så den skulle stå på deres klientprogram...?
Avatar billede elcoolio Nybegynder
27. oktober 2000 - 10:36 #16
Ford:
Tommytyv mener at du skal ændre det til Windows Logon...

ElCoolio
Avatar billede fordfairlane Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:27 #17
Jeg skal bruge Microsoft Netværk da jeg ellers ikke bliver valideret af vores NT-server.
Avatar billede fordfairlane Nybegynder
10. november 2000 - 09:27 #18
Jeg har netop modtager mail fra Microsoft som i en meget laaaaang tekst siger at vi er nødt til at formater og genindstallerer Windows98 surt show
Avatar billede fordfairlane Nybegynder
10. november 2000 - 09:28 #19
Da der ikke var nogle som kunne svare trækker jeg pointene tilbage, hvis der er en et godt svar vil jeg godt sætte dem og flere til på igen.
Avatar billede juste Nybegynder
22. november 2000 - 13:47 #20
>>fordfairlane.
Prøv evt. at slette følgende key i registreringsdatabasen, hvis den findes:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\ Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Network\\Real Mode Net\\AutoLogon
Avatar billede lpo Nybegynder
18. april 2002 - 20:38 #21
Jeg har haft samme problem som >>fordfairlane - men fandt løsningen her i denne gamle tråd efter lidt arkæologiske udgarvninger.
Hvorfor fik juste ikke sine points ??? HAN HAVDE JO DEN HELT RIGTIGE LØSNING !!!