Avatar billede haniball Nybegynder
02. september 2002 - 11:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

alle kan sende fra min qmail ??

Hvordan får jeg stoppet at alle ude i WWW kan sende med min smtp ved bare at kalde sin email et-eller-andet@mit-domain.dk ???
jeg ser er der er folk der misbruger min qmail til dette og sender porno reklamer ud på den måde, og det ville jeg meget gerne have stoppet.
Avatar billede ladyhawke Novice
02. september 2002 - 11:10 #1
Det kan være fordi du har *-alias på din mail, det må din leverandør kunne spærre for...
Avatar billede ladyhawke Novice
02. september 2002 - 11:11 #2
Glem mit svar, jeg misforstod det spørgsmål, beklager
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. september 2002 - 11:16 #3
prøv at skrive "man qmail" der kan du læse om funktionerne i qmail
Avatar billede dank Nybegynder
02. september 2002 - 11:21 #4
Det sikreste er vel at lukke for SMTP helt. skal du selv bruge SMTP funktionen? Kan i ikke bruge jeres ISP'sø SMTP server?
Avatar billede shagwell Nybegynder
13. september 2002 - 00:33 #5
Jeg går ud fra du kører Qmail med Vpopmail :0) så fix'er du det bare sådan her. mvh Martin de Molade fra www.wandu.dk -> windows and Unix siden p.s kommer snart. :0)

Nu skal vi have oprettet nogle ipadresser, som der skal have adgang til smtp relay service. Som minimum kræves der en ipadresse.

# echo "127.0.0.:allow,RELAYCLIENT=\"\"" > ~vpopmail/etc/tcp.smtp
eller
# echo "127.0.0.:allow,RELAYCLIENT=\"\"" > /home/vpopmail/etc/tcp.smtp
Avatar billede shagwell Nybegynder
13. september 2002 - 00:35 #6
echo "127.0.0.:allow,RELAYCLIENT=\"\"" > ~vpopmail/etc/tcp.smtp  serveren selv.

echo "192.168.0.:allow,RELAYCLIENT=\"\"" > ~vpopmail/etc/tcp.smtp dit local netværk
Avatar billede haniball Nybegynder
14. oktober 2002 - 14:07 #7
Dank> ja jeg skal selv bruge smtp funktionen.
Den jeg har fra min ISP virker kun hver anden Søndag og det er også meget hurtigere når jeg bruger min egen server sååå det vil jeg helst undgå

Shagwell> jamen det står der jo allerede og det lukker jeg jo ikke adgangen ved.
nå men lukker, jeg vil finde noget om det andre stedder så.