Avatar billede dargny Nybegynder
01. september 2002 - 23:37 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

HD forsvinder til tider

Jeg har sat 2 nye IBM 80 gb diske på min primary IDE, men det sker til tider at den ene forsvinder og at BIOS ikke finder den ene harddisk. Bundkortet er et ASUS.

Er der en bug eller er min kontroler smuttet?
Avatar billede zeus19 Nybegynder
01. september 2002 - 23:42 #1
Tja jeg har set dette prob mange gange med ibm diske på Asus MB man kan godt sige at ikke alle asus mb er ret gode, bestemt ikke a7v133 serien der har været mange problemer med denne serie. men prøv at bios opdatere den og kontrolere at kabler sidder rigtidt..
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2002 - 08:51 #2
Tja jeg har ALDRIG set det på Asus, og dem har jeg da haft fornøjelsen at eje et par stykker af.

Check hellere controllerkabler og skift dem om nødvendigt.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
02. september 2002 - 09:01 #3
prøv at opdatere bios med sidste version.

http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp
Avatar billede jsc3000 Nybegynder
06. september 2002 - 10:55 #4
Hejsa .... Har set det før ....

Det er sikkert fordi nyere pc'ere poster hurtigere og hurtigere dvs. de skal være hurtige til at boote så vi brugere kan komme igang med at arbejde .... Prøv at disable quickboot så diskene får den tid de skal ha' til at komme op i omdrejninger .. prøv også med et andet IDE kabel ... det kan jo også være en smule defekt .....

Mvh
Jan
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. september 2002 - 11:08 #5
jeg har ingen problemer med at få mine HDD op i fart inden POST er ovre, men det er nok fordi det er Maxtor 40&80Gb ;o)