Avatar billede thedino Nybegynder
01. september 2002 - 21:09 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Koble XP maskine op mod NT40 ????

Hej derude

Vi har opgraderet vores software til windows XP pro... Vi har en NT40 server (SP6)som er med i en arbejdsgruppe på vores netværk.
XP er med i samme arbejdsgruppe og kan da også se de andre maskiner på netværket, bare ikke NT40 serveren... Why ???

TheDino
Avatar billede thedino Nybegynder
01. september 2002 - 21:11 #1
Kan indskydes at jeg har prøvet at tilslutte netværksdrev, men kan heller ikke komme ind denvej.. :(
Kan pinge serverens IP, men kan ellers ikke komme i kontakt med den ????
Avatar billede prodic Mester
01. september 2002 - 21:15 #2
Første indskydelse(uden at være ret mange procent sikker) :
http://www.mike-tech.com/article.php?gif=winxp&article=177
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
01. september 2002 - 21:15 #3
Køre i samme sub net mask eller `dhcp ???

MC
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
01. september 2002 - 21:18 #4
har du styr på dns
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
01. september 2002 - 21:22 #5
er ip numrene i samme serie som de andre maskiner samt subnet
Avatar billede konex Nybegynder
01. september 2002 - 21:23 #6
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
01. september 2002 - 21:25 #7
udmærket link men netbios laver meget trafik og har man adsl linier skal man sørge for noget sikkerhed da den er transparent
Avatar billede thedino Nybegynder
01. september 2002 - 22:00 #8
Ja, maskinernes subnetmask og ip adresser er som de skal være:
serveren: 192.168.0.10 - 255.255.255.0
workstation: 192.168.0.12 - 255.255.255.0
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. september 2002 - 10:57 #9
Prøv at lægge ntserverens ipaddresse i c:\windows\system32\drivers\etc\hosts filen på XP'en
Altså tilføj en linie med:
192.168.0.10 <serverns navn>
Avatar billede thedino Nybegynder
02. september 2002 - 15:51 #10
Ok... Lidt opfølgning !

Jeg har prøvet at tilføje onder adv. i settings for netkort, at den skal Aktiverer Netbiosname.. Dette hjalp ikke. Kan stadig pinge serveren, men ikke komme i kontakt med den på anden vis :(

Jeg har prøvet at tilføje serverens ip adresse og navn i LMhost filen, dette har heller ikke hjulpet :(

Ved sgu ikke hvad jeg skal finde på, synes det er vildt at man har lavet XP så man ikke kan koble den op mod NT40 server (Hvis det da er det der er tilfældet)

Håber at der er nogle der har andre gode foreslag :-)

TheDino
Avatar billede mr.mox Nybegynder
10. september 2002 - 11:10 #11
Har XPpro + NT 4.0 server, virker OK. Er XP bruger oprettet på Server? XP og NT har forskellig TRUST, så prøv at kontrollere at der korrekte rettigheder på begge maskiner.
Mr. Mox
Avatar billede thedino Nybegynder
10. september 2002 - 11:56 #12
Hej... Har fundet løsningen... Netbeui kunne klare det :)

TheDino
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2002 - 11:58 #13
Takker for point. :-)