Avatar billede tvj Nybegynder
10. september 2000 - 19:22 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Canon LBP 460

Er der nogen der kan få en Canon LBP 460 til at køre sammen med Win2000 / NT 4.0 Har set på Canons hjemmeside at det ikke kan lade sig gøre, meeeeeeen .........
Avatar billede steffen Nybegynder
10. september 2000 - 19:41 #1
Det er vel noget med at der ikke er WPS i windows 2000, og HP emulationen dermed ikke er mulig.

Jeg ville kigge mig om efter en ny printer, HP1100 fx.
Avatar billede php Nybegynder
10. september 2000 - 21:20 #2
Send en mail til HP. de vil altid kunne hjælpe dig, der er sikkert mange der sidder med det samme problem som dit, der allerede har kontaktete dem, så der er nok allerede fundet en løsning.
Avatar billede jonasj Nybegynder
10. september 2000 - 23:10 #3
php << HP vil nok foreslå at man anskaffer en HP-printer, tror du ikke?

Nå, men jeg gik på jagt på Canon\'s website. Det er jo noget værre rod! canon.dk fungerer på det nærmeste slet ikke, totalt ustruktureret og fejl 404 hele tiden og så igen - godt man ikke har nogen af deres printere... canon.com er ikke meget bedre og tilsyneladende har Canon slet ikke opdaget eksistensen af Windows 2000.

Hvis jeg sad med sådan en printer ville jeg ringe til Canon Danmark på 70 15 50 05 og bede om en løsning. Det kan jo være at der findes et PostScript-modul eller lignende, som kan proppes i den så den kan komme til at virke. Ellers er du da i din gode ret til at være både sur og skuffet!
Avatar billede berdin Nybegynder
11. september 2000 - 07:04 #4
Har du prøvet at kikke i din brugsanvisning, der er nogle printere der kan køre med andre printer driver, og det vil stå i din brugsavisning hvis din også kan.
Avatar billede sunezapa Nybegynder
15. september 2000 - 12:28 #5
Det KAN ikke lade sig gøre.
Fordi printeren bruger WPS, og er en printer uden egen processor, som derved kan sælges 500kr billigere end andre.
Til gengæld for besparelsen så kan den kun bruges under Win9x (og Win3x).
WPS kræver direkte adgang fra styresystem til hardware,
og det er netop hvad NT/win2000 IKKE tillader!
Dette gør NT/WIn2000 meget stabilt, men tillader altså ikke brug af WPS-printere, ligesom heller ikke Scannere mv. som tilkobles via gennemgang til printerporten fungerer. Surt, men Sandt.
Avatar billede jonasj Nybegynder
15. september 2000 - 14:23 #6
Du godeste... Jeg var ikke klar over, at det var på den måde det hang sammen med de billige printere. Jeg troede bare at de ikke havde PCL - men en \"simplere\" emulering - men at de slet ikke har nogen CPU lyder da helt idiotisk.

Hvordan hænger det iøvrigt så sammen med de billige blækprintere? De har vel heller ikke nogen emulering ombord, men virker da fint i Windows 2000... Det er selvfølgelig et sidespor, men kunne måske hjælpe lidt på forståelsen.
Avatar billede sunezapa Nybegynder
15. september 2000 - 14:33 #7
Well - en blækPrinter fungere a la en matrixprinter = fyrer bogstaver eller billeder af på papiret \"i takt med\" at data kommer fra PC.
Laserprintere ved PCL bygger hele siden op \"indeni\" før den printes.
En side-defekt ved dette er bl.a. at hvis du har for lidt RAM i din Laserprinter, så printes kun den del af siden ud, som kan være i RAM, resten kommer ud på næste side...
Avatar billede jonasj Nybegynder
15. september 2000 - 15:44 #8
Nåja :o)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
08. oktober 2000 - 01:23 #9
Afslut spørgsmålet?