Avatar billede onki Nybegynder
30. august 2002 - 01:10 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Måle temp på grafikkort

Er det muligt at måle temperaturen på mit Nvida grafikkort.

Jeg har lige udskiftet min blæser og køler, med et gammelt pentiumellement.

Jeg vil gerne ha´ et link til noget software, der kan måle mit grafikkort.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2002 - 01:13 #1
Ahem...har du et termometer til dit grafikkort?

Software alene gør det jo ligesom ikke...
Avatar billede onki Nybegynder
30. august 2002 - 01:14 #2
Hvis det ikke findes er der ikke noget at gøre ved det. Jeg havde forestillet mig, noget i stil med en CPU.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2002 - 01:17 #3
Øh ja...men grunden til at du på de fleste bundkort kan måle temp. på PCU'en er at der under soklen sidde en lille thermistor.

Du kan til nogle bundkort, bla. ASUS købe en lille probe, som du slutter til bundkortet. Den anden ende kan du sætte hvor du har lyst til, f.eks. mellem køleelement og GPU på dit grafikkort.
Avatar billede hologram Nybegynder
30. august 2002 - 02:04 #4
Netop Asus' grafikkort har i lang tid understøttet aflæsning af temperatur på Fan, GPU og RAM. Deres Geforce4-kort understøtter det :)
Umiddelbart tror jeg ikke andre mærker understøtter det, men jeg er ikke sikker.
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
30. august 2002 - 10:48 #5
Jeg har heller ikke set temperaturmåling på andre kort end ASUS. Som f.eks mit Geforce2 kort. Desværre var programmet til aflæsning af målingen alt for ustabilt på min Windows XP, så jeg har ikke brugt det i et stykke tid.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
30. august 2002 - 11:22 #6
Lige en bemærkning... Mit V8420 (ti4200) fra ASUS har ikke mulighed for at måle temperaturen :o( Det var ellers en af grundene til, jeg købte ASUS...
Avatar billede onki Nybegynder
30. august 2002 - 13:01 #7
el_barto>>

Smid lige et svar.
Avatar billede geronimo Nybegynder
30. august 2002 - 14:50 #8
køb et billigt termometer og tape/lime/sæt fast på dit køleelement!
Det gjorde jeg ved min K6/2 500 for at se temperaturen :D
Avatar billede onki Nybegynder
30. august 2002 - 15:32 #9
geronimo>>

Det kan måske være nok så godt, men der er jo GPU-en jeg vil måle, på denne måde er det kølellementet jeg får målt. Det bliver bare en fiktiv temp., som jeg ikke har noget at sammenligen med
Avatar billede polloloco21 Nybegynder
31. august 2002 - 01:19 #10
mit soltek mobo har en ekstra probe der kan klæbes under profilen og måle på gpuen... den bliver aldrig over 45 grader