Avatar billede jesperc5 Nybegynder
30. august 2002 - 00:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed på trådløst LAN

Hejsa!
Er der nogen der kender til wepages som beskriver sikkerhedsforanstaltingerne man skal tage angående trådløst LAN? krypteringspredt spektrum, osv?

på forhånd tak
Jesper
Avatar billede brandrup Nybegynder
30. august 2002 - 00:40 #1
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
30. august 2002 - 00:50 #2
eventuelt også på dansk :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. august 2002 - 08:46 #3
Jeg tror desværre at du skal lære noget engelsk - for det er det sprog hvor der står mest skrevet. :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. august 2002 - 09:41 #4
Kik på følgende sider, der ersikkert noget

www.cert.org
www.nsa.gov
www.sans.org
www.securityfocus.com

Spørg gerne jeg kender til emnet
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
30. august 2002 - 11:10 #5
det er ikke fordi jeg IKKE kan engelsk...det er bare at jeg er bedre til dansk :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. august 2002 - 19:47 #6
Jeg tror ikke du finder noget af ordentlig kvalitet på dansk. Sikkerhed er en dynamisk process, så der skal skrives hele tiden, det gøres bedst på engelsk, da publikum er størst her
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. august 2002 - 10:01 #7
peterpan10> Du er vist inde på noget af det forkerte her.. det var en "firewall test" eller en omgang viruscanning. Manden vil have en sikker forbindelse via trådløst LAN.
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. august 2002 - 10:59 #8
Har du læst spørgsmålet ... der skal ikke testes en firewall, der skal sættes et sikkert trådløst LAN op. Det har noget afgøre med kryptering.
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
31. august 2002 - 15:03 #9
De herre! For at det er klart for alle! *S*:
jeg er ved at lave projekt om trådløst LAN og trådløst Internet.
Derfor har jeg brug for informationer angående de sikkerhedsforanstaltninger som man skal tage når man anvender trådløst LAN+Internet - specielt LAN.

på forhånd tak
Avatar billede wise Seniormester
31. august 2002 - 15:57 #10
Jeg var til seminar hos neupart (http://www.neupart.dk/), de anbefalede at man ALTID satte vlan udenfor firewallen og benyttede VPN ind for at komme på det interne net.
De havde ikke meget sikkerhed til nøglerne i det trådløse net...